Sökning: "Trivselhus"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet Trivselhus.
1. Möjligheter för visualisering i presentation av småhus
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för byggteknik (BY)Sammanfattning : Rapporten behandlar hur husleverantörer kan utveckla presentationsmaterial. De materialen som visas är olika husmodeller från företagen och behandlar bakgrundsvyer samt förbättringar i digital media. LÄS MER
2. Visualisering av byggprojekt i Revit
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för byggteknik (BY)Sammanfattning : Rapporten avhandlar visualiseringen i marknadsföringsstadiet av ett byggnadsprojekt med tillämpning på Trivselhus bostäder. För att få en grund till vad som ska ändras gällande företagets nuvarande visualisering har intervjuer genomförts med samtliga berörda parter. Dessa är säljare, kunder och husdesigners. LÄS MER
3. Strategiska val för Trivselhus, en fallstudie
Magister-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : I detta examensarbete studeras marknaden för gruppbyggda småhus i Sverige. Trivselhus är idag landets fjärde största tillverkare av modulhus med cirka 240 anställda och har som affärsidé att tillverka skräddarsydda hus där kunden har stort inflytande över husbyggnadsprocessen. LÄS MER
4. Analys av köldbryggor, fönsterplacering och värmesystem för ett låg-/plusenergihus
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, JTH, ByggnadsteknikSammanfattning : Miljo och energi ar tva faktorer som blir allt viktigare, och energisnala hus har nu funnits en tid pa marknaden. Att ta lagenergihus ett steg langre, och gora plusenergihus som levererar mer energi an vad den gor av med, ar inte lika val testat i Sverige annu. LÄS MER
5. Customer Satisfaction - An Investigation of Trivselhus
Kandidat-uppsats, IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Purpose: This thesis investigates and analyzes the customer satisfaction over a 10-year time period among Trivselhus customers. Background: More companies in the building sector are starting to realize the importance of using cus-tomer satisfaction as a tool to enhance their competitive advantage. LÄS MER