Sökning: "Vinna"
Visar resultat 21 - 25 av 937 uppsatser innehållade ordet Vinna.
21. A Descriptive Analysis of Football Matches using Logistic Regression
Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : The aim of this study was to explore how match-related statistics contribute to winning association football matches. This is relevant for stakeholders in the football industry to facilitate the understanding of what factors contribute to winning matches and can thus be of use when formulating match tactics. LÄS MER
22. En digital gemenskap, utan inre gränser? - En rättsdogmatisk studie om Digital Services Act och möjliga effekter på den svenska marknadsföringslagen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Sverige är ett av Europiska Unionens mest digitaliserade länder och det finns mycket att vinna på en fortsatt anpassning till de nya förutsättningar som digitaliseringen skapar. Tjugo år efter antagandet av det befintliga rättsliga ramverket som idag är tillämpligt på området, har EU-kommissionen, som ett led av nya och innovativa affärsmodeller presenterat ett förslag till förordning som nu har antagits (Digital Services Act). LÄS MER
23. Knowledge management och förvärvande av tyst kunskap : Att skapa förutsättningar och motivation
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Vi rör oss mer och mer mot ett kunskapssamhälle. Kunskap är en av de viktigaste resurserna för företag och för samhället. Kunskap bidrar starkt till organisationers konkurrenskraft och samhällets utveckling genom innovation. Om kunskapen hanteras korrekt och ändamålsenligt för den med sig konkurrensfördelar. LÄS MER
24. Förvärv - En strategi för ökad aktieavkastning? : En studie på Stockholmsbörsens Large Cap mellan 2014–2022
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Under det senaste decenniet har antalet förvärv ökat kraftigt. Medan världen har blivit mer globaliserad, är vikten av att komma in på nya marknader och skapa konkurrensfördelar nyckeln till ett företags förmåga att växa. LÄS MER
25. Att skapa en strategi är bara halva jobbet - den ska implementeras också! : - en kvalitativ studie av en svensk myndighets strategiimplementering
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : Att planera och genomföra strategier för att uppnå mål, genomföra aktiviteter, vinna konkurrensfördelar och tillfredsställa kunder är avgörande för en organisations framgång. Inom kvalitetsledning är strategier nyckeln till att skapa effektivare arbetssätt och en bättre upplevelse för kunden. LÄS MER