Sökning: "Vinna"

Visar resultat 21 - 25 av 937 uppsatser innehållade ordet Vinna.

  1. 21. A Descriptive Analysis of Football Matches using Logistic Regression

    Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Oscar Grankvist; Ivan-Edvard Bergman; [2023]
    Nyckelord :Football; Premier League; Logistic Regression; Match-related statistics; Fotboll; Premier League; Logistisk regression; Matchrelaterad Statisik;

    Sammanfattning : The aim of this study was to explore how match-related statistics contribute to winning association football matches. This is relevant for stakeholders in the football industry to facilitate the understanding of what factors contribute to winning matches and can thus be of use when formulating match tactics. LÄS MER

  2. 22. En digital gemenskap, utan inre gränser? - En rättsdogmatisk studie om Digital Services Act och möjliga effekter på den svenska marknadsföringslagen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Emilia Andurén; [2023]
    Nyckelord :Handelsrätt; Law and political science; Business and economics; EU-rätt; Inre digital marknad; Digital Services Act; Marknadsföringslagen MFL .; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Sverige är ett av Europiska Unionens mest digitaliserade länder och det finns mycket att vinna på en fortsatt anpassning till de nya förutsättningar som digitaliseringen skapar. Tjugo år efter antagandet av det befintliga rättsliga ramverket som idag är tillämpligt på området, har EU-kommissionen, som ett led av nya och innovativa affärsmodeller presenterat ett förslag till förordning som nu har antagits (Digital Services Act). LÄS MER

  3. 23. Knowledge management och förvärvande av tyst kunskap : Att skapa förutsättningar och motivation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anthony Dahl; Anton Laine; [2023]
    Nyckelord :Knowledge management; tacit knowledge; tacit knowledge transfer; tacit knowledge acquisition; tacit knowledge sharing; Kunskapshantering; tyst kunskap; överförande av tyst kunskap; förvärvande av tyst kunskap; delande av tyst kunskap; kunskapsöverföring; kunskapsintensiva organisationer;

    Sammanfattning : Vi rör oss mer och mer mot ett kunskapssamhälle. Kunskap är en av de viktigaste resurserna för företag och för samhället. Kunskap bidrar starkt till organisationers konkurrenskraft och samhällets utveckling genom innovation. Om kunskapen hanteras korrekt och ändamålsenligt för den med sig konkurrensfördelar. LÄS MER

  4. 24. Förvärv - En strategi för ökad aktieavkastning? : En studie på Stockholmsbörsens Large Cap mellan 2014–2022

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Joel Bergqvist; Petter Swensson; Tim Mårtensson; [2023]
    Nyckelord :M A; Acquisition; Serial acquisition; Effects of acquisitions; Frequency; Stock return; M A; Förvärv; Serieförvärv; Effekter av förvärv; Frekvens; Aktieavkastning;

    Sammanfattning : Under det senaste decenniet har antalet förvärv ökat kraftigt. Medan världen har blivit mer globaliserad, är vikten av att komma in på nya marknader och skapa konkurrensfördelar nyckeln till ett företags förmåga att växa. LÄS MER

  5. 25. Att skapa en strategi är bara halva jobbet - den ska implementeras också! : - en kvalitativ studie av en svensk myndighets strategiimplementering

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Madeleine Hansson; Carl-Johan Winell; [2023]
    Nyckelord :Strategy implementation; Strategy execution; Quality management; Leadership development; Change management; Participation; Strategiimplementering; Kvalitetsledning; Ledarskapsutveckling; Förändringsledning; Delaktighet;

    Sammanfattning : Att planera och genomföra strategier för att uppnå mål, genomföra aktiviteter, vinna konkurrensfördelar och tillfredsställa kunder är avgörande för en organisations framgång. Inom kvalitetsledning är strategier nyckeln till att skapa effektivare arbetssätt  och en bättre upplevelse för kunden. LÄS MER