Sökning: "Vinna"

Visar resultat 16 - 20 av 937 uppsatser innehållade ordet Vinna.

  1. 16. ”Jag förstår mer hur detta med kolonialism är så djupt rotat i oss.” : Det medvetandegörande litteratursamtalet som transformativt lärande

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Hanna Nordlander; [2023]
    Nyckelord :litteraturpedagogik; litteratursamtal; transformativt lärande;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen handlar om hur samtal om litteratur i skolan kan vara en del av ett lärande som gynnar fördjupad förståelse av erfarenheter av exempelvis rasism, diskriminering och de maktstrukturer som upprätthålls av dessa. Skolan framhävs i Läroplanen för gymnasieskolan (Skolverket 2011a) som en viktig mötesplats för att tillvarata kulturell mångfald, där ovan nämnda erfarenheter kan vara en pusselbit för en lyhörd samexistens i samhället. LÄS MER

  2. 17. Simplifying multi-agent games with imperfect information against nature using predetermined strategies : Reducing the complexity of strategy synthesis for games by treating things in our control as if they were out of our control

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Oskar Malmström; [2023]
    Nyckelord :Multi-agent Games; Imperfect Information; Strategy Synthesis; Abstraction Construction; Fleragentsspel; Imperfekt Information; Strategisyntes; Abstraktionskonstruktion;

    Sammanfattning : We study games on graphs, where a coalition of agents work against an adversarial nature to achieve an objective. The agents have to collaborate while making their moves simultaneously, while receiving differing information about the state of the game and without a means of agent-to-agent communication. LÄS MER

  3. 18. Vägen till Succé: Svenska elitfotbollsklubbar på marknadsföringsplanen : Hur mindre elitfotbollsklubbar försöker vinna hjärtan och stärka varumärken

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Adrian Larsson; Anders Hylander; [2023]
    Nyckelord :Sportmarknadsföring; Marknadsföring; Fotbollsklubbmarknadsföring; Kvalitativa intervjuer; Supporterkultur;

    Sammanfattning : Sammanfattning Författare: Anders Hylander och Adrian Larsson Handledare: Jasenko Flodin Arsenovic Bakgrund: Fotboll är Sveriges nationalsport och har drygt 1,3 miljoner aktiva utövare i nästan 3000 föreningar runt om i landet (SvFF, 2023). Av dessa drygt 3000 föreningar är det ett fåtal som kan kalla sig för elitklubb, för att vara en elitklubb ska man tillhöra någon av de två högsta serierna i antingen herrfotboll eller damfotboll (SvFF, 2023). LÄS MER

  4. 19. Data Augmentations for Improving Vision-Based Damage Detection : in Land Transport Infrastructure

    Master-uppsats, KTH/Lantmäteri – fastighetsvetenskap och geodesi

    Författare :Punnawat Siripatthiti; [2023]
    Nyckelord :Computer Vision; Data Augmentation; Object Detection; Crack Detection; Road Damage Detection; Sleeper Defect Detection; datorseende; dataökning; objektdetektering; sprickdetektering; vägbeläggning; järnvägsslipers;

    Sammanfattning : Crack, a typical term most people know, is a common form of distress or damage in road pavements and railway sleepers. It poses significant challenges to their structural integrity, safety, and longevity. Over the years, researchers have developed various data-driven technologies for image-based crack detection in road and sleeper applications. LÄS MER

  5. 20. Lågstadielärares uppfattningar om formativ bedömning i matematik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Carl Erlandsson Kuitems; Nhu Yen Tran; [2023]
    Nyckelord :Formativ bedömning; matematik; lärare; lågstadiet;

    Sammanfattning : Syfte Syftet är vinna kunskap om hur formativ bedömning definieras och används inom matematikämnet av lärare i lågstadiet. Fokus grundar sig i att skapa en förståelse för hur användningen av formativ bedömning kan stödja lärarna såväl som eleverna i dess arbete inom matematikämnet. LÄS MER