Sökning: "Visuell representation"
Visar resultat 16 - 20 av 172 uppsatser innehållade orden Visuell representation.
16. Blåa och röda kön? : En kvalitativ fallstudie om könskonstruktioner på Socialdemokraternas och Moderaternas valaffischer 2022
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Utifrån dagens mediesamhälle är intryck och föreställningar hur vi bör vara konstanta, inte minst med könsnormer och andra inflytelserika normer. Huruvida just kön representeras i media skapar stora referensramar till hur normer kring dessa blir till. LÄS MER
17. "Några lyckas, några dör" : En kvalitativ studie om hur kriminalitet framställs i svensk hiphop
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Denna uppsats diskuterar hur kriminalitet kan konstrueras genom analys av populärkulturella framställningar av kriminalitet utifrån ett historiskt jämförande perspektiv. Vi har gjort det genom en fallstudie av två svenska musikvideor inom genren hiphop, daterade från två olika decennier. LÄS MER
18. Användning av S-kurvor för förbättrad erfarenhetsåterföring : En fallstudie om tidplanering och uppföljning inom byggbranschen
Master-uppsats, KTH/Hållbara byggnaderSammanfattning : Byggbranschen kännetecknas som en lång och komplex industri med riskfyllda projekt. Byggprocessen innefattar en stor mängd planering, samordning och genomförande av olika aktiviteter inom en satt tidsram. Byggprojekten varierar i omfattning. Allt från mindre bostadsprojekt till storskaliga brouppbyggnader. LÄS MER
19. Etnisk mångfald inom visuell kommunikation : Hur representation eller exkludering av etnisk mångfald i visuell kommunikation påverkar konsumenters köpintention samt varumärkesattityd
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : .... LÄS MER
20. Utvärdering med eye-tracking av användbarhet på två konkurrerande webbplatser
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : I den digitala eran har användbarheten av webbplatser blivit ett centralt bekymmer. Otåligaanvändare avvisas snabbt av svårnavigerade och dåligt strukturerade webbplatser, vilketresulterar i avbrutna interaktioner och potentiellt missade affärsmöjligheter. LÄS MER