Sökning: "Vocabulary Learning Strategy"

Visar resultat 11 - 15 av 24 uppsatser innehållade orden Vocabulary Learning Strategy.

  1. 11. Nyfiken på engelska ord genom barnlitteratur : Hur högläsning av engelsk barnlitteratur  påverkar elevers inställning till - och deras ordförråd i - det engelska språket

    M1-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Sofia Blomberg; Linnéa Wallström; [2017]
    Nyckelord :English teaching in Sweden; linguistic self-confidence; English children´s literature; reading aloud; linguistic strategies; engelskundervisning i Sverige; språkligt självförtroende; engelsk barnlitteratur; högläsning; språkliga strategier;

    Sammanfattning : Hösten 2016 genomförde vi en studie i en svensk grundskola i en årskurs 2 med syfte att kartlägga några elevers inställning till att lära sig det engelska språket och hur den inställningen påverkades av högläsning av engelsk barnlitteratur. Syftet var också att kartlägga om högläsning påverkade elevernas passiva ordförråd samt om eleverna använde någon form av språklig strategi vid mötet av okända ord under högläsningen. LÄS MER

  2. 12. Nyanlända elever möter ordinarie engelskundervisning : En studie om lärarnas syn på arbetssätt och individanpassning

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Susanne Karlsson; [2017]
    Nyckelord :nyanlända; ordinarie engelskundervisning; arbetssätt; individanpassning;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to highlight some of the difficulties that newly arrived pupils can encounter during their ordinary tuition when it comes to learning the English language, and to look at what strategies and processes teachers may use in order to individualize their work for these students. The study should be viewed from a teacher perspective and thus focuses on problems that teachers can perceive and how they try to confront them. LÄS MER

  3. 13. Vocabulary learning & Vlogging : An exploratory study of vocabulary learning in the form of a vlogging exercise, with the use of mobile learning, compared to orthodox written exercises

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Joel Gustafsson; [2016]
    Nyckelord :Mobile Learning; Vlogging; Vocabulary Learning Strategy; English Language Learners; No Significant Difference Phenomenon; Experimental Study; English as a Foreign Language EFL ; Multimedia; Extramural Activities;

    Sammanfattning : This study investigates two vocabulary exercises where the participant students receive an assigned set of words to put into sentences, one being a more traditional written exercise, the other being an exercise where students make a vlog using the assigned words. Two upper secondary school classes in Sweden participated in the experiment, including responding to a Likert attitude questionnaire. LÄS MER

  4. 14. Strategies in use- Theory and practice : A study of teachers’ use of strategies in relation to the guidelines provided by the Swedish National Agency for Education in order to help teachers provide learning strategies for their students

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Alexandra Pull; [2016]
    Nyckelord :Strategy; vocabulary learning; learning strategies; learner autonomy; teacher; the Swedish National Agency for Education;

    Sammanfattning : The aim with this essay is to examine how relevant the strategies compiled by the National Agency for Education are to English language teachers in Sweden.  The main focus is on the area of strategies in general but in order to go further into depth in a specific area, there is a selective focus on vocabulary learning strategies as well. LÄS MER

  5. 15. El aprendizaje de vocabulario en la clase escolar sueca y las aplicaciones para teléfonos inteligentes : Un acercamiento a su posible uso como estrategia didáctica

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för språk, litteratur och interkultur

    Författare :Anna Lenhult; [2014]
    Nyckelord :Swedish schools; vocabulary learning; didactic smartphone applications; teaching Spanish as a foreign language; escuela sueca; aprendizaje de vocabulario; aplicaciones didácticas para teléfonos inteligentes; enseñanza del ELE;

    Sammanfattning : El presente estudio trata sobre el aprendizaje de vocabulario de español como lengua extranjera (ELE) en la escuela sueca e investiga si el uso de las aplicaciones didácticas, para los teléfonos inteligentes, que sirven para aprender vocabulario podría ser un apoyo al aprendizaje de nuevas palabras para alumnos en el paso 1, tanto en la educación secundaria como en el bachillerato. También investiga en qué medida los profesores de ELE utilizan las aplicaciones didácticas de vocabulario para que los alumnos puedan aprender nuevas palabras. LÄS MER