Sökning: "English children´s literature"

Visar resultat 1 - 5 av 46 uppsatser innehållade orden English children´s literature.

  1. 1. Det idylliska kaoset

    Master-uppsats, Lunds universitet/Masterprogram: Litteratur - Kultur – Media

    Författare :Lukas Olsson; [2023]
    Nyckelord :Nyckelord: Pastoral; pastoralt ideal; idyllromantik; barnlitteratur; moderniseringsprocesser; natur; civilisation; sekelskiftet 1900; 2000-talet; litteraturvetenskap; idéhistoria; kaos. Key words: Pastoral; pastoral ideal; idyllic romanticism; children’s literature; modernization processes; nature; turn of the 19th and 20th centuries; 21st century; literary studies; history of ideas; chaos.; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine idyllic romanticism and pastoral ideals in Swedish children’s literature from two distinct periods of history: the turn of the 19th and 20th centuries, and the 21st century. During the turn of the 19th and 20th centuries, Sweden underwent a radical societal change from an agricultural society to an industrial one. LÄS MER

  2. 2. Engelskspråkig barnlitteratur och genusnormer i undervisningen för årskurs F-3, en forskningsöversikt

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Agnes Granberg; Michelle Kuru; [2023]
    Nyckelord :Children’s literature; gender; strategies; methods; pedagogy; gender awareness; gender stereotypes; norms; education; Sweden; ESL; EFL and English;

    Sammanfattning : This research overview describes the potential of children’s literature in English and how it can be used in teaching for grades 1 to 3, including preschool, to make students aware of gender norms and gender stereotypes. This topic is important due to the Swedish school's value-based mission. LÄS MER

  3. 3. The effectiveness of using children’s literature in an ESL classroom to develop vocabulary acquisition

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Julia Griffin; Amanda Travell; [2023]
    Nyckelord :Children s literature; vocabulary acquisition; children s books; vocabulary development; English as a second language; ESL classroom;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to determine the benefits of using children's books to promote vocabulary acquisition for young learners in an English as a Second Language (ESL) classroom. Researchers have been debating the use of children's literature to develop a new vocabulary. LÄS MER

  4. 4. Att högläsa eller inte högläsa, det är frågan : En kvalitativ studie av några lärares och elevers attityder till högläsning av barnlitteratur under engelskundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Zilan Alalgöz; Emma Eriksson; [2023]
    Nyckelord :högläsning på engelska; engelska som främmande språk; lågstadiet; språkutveckling; barnlitteratur; intervjustudie; enkätundersökning;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka hur det ser ut med högläsning ur engelsk barnlitteratur på lågstadiet, både hur och i vilken utsträckning lärare använder sig av det, vilken påverkan de ser att det har på språkutvecklingen samt hur det tas emot av elever. Studien använder sig av en metodkombination med intervjuer av lärare och ett högläsningsexperiment med efterföljande elevenkäter för att få elevernas synvinkel. LÄS MER

  5. 5. Children’s literature as teaching material in the EFL classrooms for years 1-3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Vendela Grahm; Oscar Walldén; [2022]
    Nyckelord :Children’s literature; Reading comprehension; Authentic language; Input Hypothesis; Teacher perceptions; EFL;

    Sammanfattning : The English language surrounds young children from an early age, and as they growolder, it will continue to be an important part of their lives, both inside and outside ofschool. The ability to read English is therefore essential to participate in a democraticsociety. LÄS MER