Sökning: "acne jeans"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden acne jeans.

  1. 1. En strategi för framgång – en studie om värdeskapande inom modeföretaget Acne Jeans

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Celine Hallgren; Joakim Lidberg; [2009]
    Nyckelord :Acne Jeans; värdeskapande; gemensamt värdeskapande; immateriella attribut; metaprodukt; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att undersöka hur och var ett företag framgångsrikt skapar och förmedlar ett immateriellt värde. En kvalitativ metod med en abduktiv ansats har använts. Empirin bygger främst på djupintervjuer med Acne Studios chefsekonom Björn Bengtsson samt chefsredaktör Martina Bonnier på Damernas Värld.. LÄS MER

  2. 2. Key success factors : The internationalisation of Swedish fashion companies

    Magister-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Stefan Lind; Jerry Knudsen; [2008]
    Nyckelord :Marketing; Branding; Country of Origin; Uppsala model; Internationalisation; Psychic distance; Fashion; Icons; Made in Country Brand Model; One- Person Decisions.;

    Sammanfattning : Background: The Swedish fashion market today quickly becomes too small, even for the new companies, and they are quick to take the step abroad and launch their internationalisation process. With a focus on the four Swed-ish fashion companies Filippa K, Acne Jeans, Nudie Jeans and Whyred, we have analysed how these representatives of the industry have interna-tionalised themselves. LÄS MER

  3. 3. Dynamiken mellan sändare och mottagare- en studie av Acne Jeans, Filippa K och konsumenten i Stockholm och Göteborg

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Emelie Johansson; Karin Lindmark; Boshra Sadegiani; [2008]
    Nyckelord :consumer buying behaviour; attitude; communication; loyalty; köpbeteende; attityd; kommunikation; lojalitet;

    Sammanfattning : The consumer today is affected by a considerably larger number of world surrounding factors than she used to be, borders between different cultures and other consumer differences are being erased to a growing extent. The consumer can easily get its inspiration from many different directions which become clear in the common life. LÄS MER

  4. 4. Acne Jeans and Brand Associations : -A Study of the Coherency Between the Brand Identity and the Brand Image

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Henrik Andersson; Frida Robertson; [2008]
    Nyckelord :Fashion industry; Brand identity; Brand image; Brand associations; Brand communication; Brand perceptions; Early adopters; Symbolic value;

    Sammanfattning : In recent years, the successful expansions of Swedish fashion companies have mainly relied on their ability to turn fashion into brands. However, when companies grow it seems to be difficult to maintain the original brand identity as well as to establish a unique brand image in the minds of the consumers. LÄS MER

  5. 5. Acne Jeans - modig börskandidat : En företagsvärdering och fallstudie inför en publik notering

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Johan Nordström; Jakob Martin; [2008]
    Nyckelord :värdering; börsintroduktion och riskkapital;

    Sammanfattning : Många svenska modeföretag är idag delägda av riskkapitalbolag och onoterade. I takt med att modebranschen har blivit allt mer uppmärksammad finns det ett ökat intresse att värdera dessa företag som förväntas ta sig in på börsen. LÄS MER