Sökning: "använda kärnvärden"
Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden använda kärnvärden.
1. Allt är inte guld som glimmar - Syftesdriven marknadsföring som verktyg för att stärka ett varumärke
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : När syftesdriven marknadsföring går i linje med varumärkets egna hjärtefrågor kan detta leda till konkurrensfördelar på marknaden. Vid motsatt situation, då marknadsföringen inte har tillräckligt stöd i varumärkets kärnvärden kan det istället uppstå kritik. LÄS MER
2. Varumärkesidentitet hos elitidrottare : Hur bildspråk i sociala medier kan stärka varumärkesidentitet
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/InformatikSammanfattning : En tydlig varumärkesidentitet är ett av kriterierna för ett starkt varumärke. Varumärkesidentiteten delas in i kärnidentitet och utvidgad identitet, där kärnidentiteten består av de kvaliteter och värderingar som utgör grunden för varumärket medan den utvidgade identiteten ska hjälpa till att kommunicera detta. LÄS MER
3. Hur ett varumärke kan förmedla sina kärnvärden och en unisex-känsla i ett intresseväckande Instagramflöde
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Syftet med studien är att ta reda på hur ett företag bör utforma sina Instagrambilder för att uppfattas enligt företagets kärnvärden och förmedla en unisex-känsla för att skapa ett attraktivt Instagramflöde. Studien görs på uppdrag av The Shocelace Brand Stockholm och resultatet ska fungera som ett underlag för företagets kommande Instagraminlägg. LÄS MER
4. Välkommen ombord? : En studie om arbetsplatsintroduktion för nya medarbetare i IT-branschen
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Arbetsplatsintroduktion och onboarding handlar om att hjälpa nya medarbetare att transformeras från organisatoriska outsiders till att bli organisatoriska insiders. Genom att använda sig av strukturerade och formaliserade onboardingprocesser som baserar sig på vetenskaplig forskning kan organisationer bidra till att de nya medarbetarna får förståelse för sina arbetsuppgifter och sin roll i organisationen och hjälpa dem utvecklas till produktiva och engagerade medarbetare. LÄS MER
5. Framtagning av Rockmotion Films visuella identitet
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologiSammanfattning : I dagens medievardag blir rörlig bild allt mer vanligt. Fler satsar på att använda video och för de som producerar film blir det därför alltmer viktigt att kunna särskilja sig från sina konkurrenter med en visuell identitet. LÄS MER