Sökning: "använda kärnvärden"

Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden använda kärnvärden.

  1. 1. Allt är inte guld som glimmar - Syftesdriven marknadsföring som verktyg för att stärka ett varumärke

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Josefina Brantingson; Dalia Al-Hilali; [2020]
    Nyckelord :brand equity; greenwashing; varumärkesvärde; varumärkeslojalitet; brand equity; syftesdriven marknadsföring; greenwashing;

    Sammanfattning : När syftesdriven marknadsföring går i linje med varumärkets egna hjärtefrågor kan detta leda till konkurrensfördelar på marknaden. Vid motsatt situation, då marknadsföringen inte har tillräckligt stöd i varumärkets kärnvärden kan det istället uppstå kritik. LÄS MER

  2. 2. Varumärkesidentitet hos elitidrottare : Hur bildspråk i sociala medier kan stärka varumärkesidentitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :Linnéa Engblom; [2019]
    Nyckelord :Bildspråk; personligt varumärke; sociala medier; varumärkesidentitet;

    Sammanfattning : En tydlig varumärkesidentitet är ett av kriterierna för ett starkt varumärke. Varumärkesidentiteten delas in i kärnidentitet och utvidgad identitet, där kärnidentiteten består av de kvaliteter och värderingar som utgör grunden för varumärket medan den utvidgade identiteten ska hjälpa till att kommunicera detta. LÄS MER

  3. 3. Hur ett varumärke kan förmedla sina kärnvärden och en unisex-känsla i ett intresseväckande Instagramflöde

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Carina Crafoord; Emma Wik; [2018]
    Nyckelord :semiotik; genus; kärnvärden; sociala medier; reklambilder; Instagram;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att ta reda på hur ett företag bör utforma sina Instagrambilder för att uppfattas enligt företagets kärnvärden och förmedla en unisex-känsla för att skapa ett attraktivt Instagramflöde. Studien görs på uppdrag av The Shocelace Brand Stockholm och resultatet ska fungera som ett underlag för företagets kommande Instagraminlägg. LÄS MER

  4. 4. Välkommen ombord? : En studie om arbetsplatsintroduktion för nya medarbetare i IT-branschen

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Niklas Pekkari; [2018]
    Nyckelord :Workplace introduction; onboarding; organizational socialisation; organizational insider and outsider; Arbetsplatsintroduktion; onboarding; organisationssocialisering; organisatorisk insider och outsider;

    Sammanfattning : Arbetsplatsintroduktion och onboarding handlar om att hjälpa nya medarbetare att transformeras från organisatoriska outsiders till att bli organisatoriska insiders. Genom att använda sig av strukturerade och formaliserade onboardingprocesser som baserar sig på vetenskaplig forskning kan organisationer bidra till att de nya medarbetarna får förståelse för sina arbetsuppgifter och sin roll i organisationen och hjälpa dem utvecklas till produktiva och engagerade medarbetare. LÄS MER

  5. 5. Framtagning av Rockmotion Films visuella identitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Alexandra Carlsson; Daniel Tängerfors; [2018]
    Nyckelord :Film; graphic profile; visual identity; Film; grafisk profil; visuell identitet;

    Sammanfattning : I dagens medievardag blir rörlig bild allt mer vanligt. Fler satsar på att använda video och för de som producerar film blir det därför alltmer viktigt att kunna särskilja sig från sina konkurrenter med en visuell identitet. LÄS MER