Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Sponsring inom lokalfotbollen i Göteborg : Värdesamskapande och etiska hänsynstagande

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sam Toosi; Mattias Ifter; [2022]
    Nyckelord :Business Economics; Marketing; Sponsorship; Football; CSR; Value co-creation; Ethics; Corporate values; Företagsekonomi; Marknadsföring; Sponsring; Fotboll; Föreningsliv; CSR; Värdesamskapande; Etik; Värderingar;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker och analyserar sponsringssamarbeten på lokal nivå med avgränsning mot lokala fotbollsföreningar i Göteborg. Avgränsning beror till stor del på den ökade populariteten bland sponsorer att engagera sig i lokala fotbollsföreningar. LÄS MER

  2. 2. Hållbarhetskrav på underleverantörer belägna i riskområden En studie om hållbarhetskrav ur ett CSR-perspektiv applicerat på underleverantörer i riskområden

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erica Ingner; Sophia Thorsell; [2021-06-30]
    Nyckelord :CSR; val av leverantör; underleverantör; hållbarhet; riskområde; CSR; supplier evaluation; subcontractor; sustainability; risk area;

    Sammanfattning : Bakgrund/problembeskrivning: Ett ökat intresse för hållbarhet från intressenter och kunder har lett till ökade hållbarhetskrav längs hela försörjningskedjan (Grimm, Hofstetter & Sarkis, 2018). Att granska och kontrollera underleverantören bedöms som ett komplext problem eftersom många företag inte själva har direkt kontakt med underleverantören (Andersen & Skjoett- Larsen, 2009). LÄS MER

  3. 3. FÖRETAGETS SOCIALA ANSVAR : Enkätundersökning av konsumenternas åsikter mot H&Ms sociala ansvar

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Douglas Olsson; [2018]
    Nyckelord :Corporate Social Responsbility; PR; Image; H M; Varumärke; SPSS;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att göra en kvantitativ undersökning av konsumenternas åsikt mot Corporate Social Responsbility med en avgränsning till modeföretaget H&M med målet är att kunna kartlägga en generaliserande åsikt bland konsumenterna. Till hjälp kommer det användas teorier om CSR, Public Relations och innebörden av Varumärket. LÄS MER

  4. 4. Hållbarhetsredovisning –Vad utmärker hållbarhetsrepporteringen hos företag med lång erfarenhet av hållbarhetsarbete?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elshaday Dawit; Sargon Kalasho; [2016-03-11]
    Nyckelord :Hållbarhetsredovisning; Hållbarhetsrapport; Corporate Social Responsibility; Global Reporting Initative; Triple Bottom Line; intressentteorin; intressentmodellen;

    Sammanfattning : Titel: Hållbarhetsredovisning – Vad utmärker hållbarhetsrapporteringen hos företag med lång erfarenhet av hållbarhetsarbete? · Bakgrund och problemdiskussion: Under flera decennier har hållbarhetsfrågor haft en stor påverkan på svenska företag. Eftersom finansiella siffrorna anses inte vara tillräckliga vid framtagande av företagens resultat. LÄS MER

  5. 5. Varumärkesbyggnad - Var ligger ansvaret?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Elisabeth Matsson; [2015]
    Nyckelord :Varumärkesbyggnad; Kompetensfördelning; ABL; Business and Economics;

    Sammanfattning : Varumärket är en av bolagens mest värdefulla tillgång och varumärkesbyggnad anses således som en central process för att öka vinsten i bolaget. Numera har varumärkesbyggnad gått från att vara en angelägenhet för marknadsföringsavdelningen till att hanteras av bolagets ledning. LÄS MER