Sökning: "bergmasth"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet bergmasth.

  1. 1. Lojalitetsskapande i sällanköpshandeln - är relationer och lojalitet av betydelse?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Jessica Borgqvist; Karolin Persson; [2013]
    Nyckelord :Kundrelationer; kundlojalitet; kundlojalitetsprogram; sällanköpshandel Customer relations; customer loyalty; customer loyalty programs; consumer durables; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Lojalitetsskapande i sällanköpshandeln – Är relationer och lojalitet av betydelse? Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Författare: Jessica Borgqvist & Karolin Persson Handledare: Mikael Bergmasth Nyckelord: Kundrelationer, kundlojalitet, kundlojalitetsprogram, sällanköpshandel Syfte: Syftet är att belysa hur företag inom sällanköpshandeln ser på innebörden av relationer och lojalitetsskapande. Detta studeras utifrån två fallföretag vilka tillämpar relation- och lojalitetsskapande aktiviteter på skilda vis. LÄS MER

  2. 2. Icke-finansiella prestationsmått -inom elmarknadsbranschen

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Yvonne Sigvardsson; Lina Valingsten; [2010-06-21]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Föreliggande studie kommer att handla om hur icke- finansiella prestationsmått kommer till uttryck inom elmarknadsbranschen. Elmarknadsbranschen har genomgått stora förändringar sedan avregleringen år 1996 och är därför särskilt intressant att undersöka. LÄS MER

  3. 3. Kommunikation vid förändring - hur fungerar det? En studie av intern kommunikation vid förvärv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sofie Falkenbäck; Linda Byhmer; Carin Berntsson; [2010]
    Nyckelord :företagsförvärv; intern kommunikation; företagskultur; tyst kunskap; artikulerad kunskap; integrering; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Kommunikation vid förändring – hur fungerar det? En studie av intern kommunikation vid förvärv Författare: Berntsson, Carin. & Byhmer, Linda. & Falkenbäck, Sofie. Kurs: SMKK01 Kandidatuppsats, vårterminen 2010 Handledare: Bergmasth, Mikael. LÄS MER

  4. 4. Kategorihantering; ett verktyg för att skapa framtidens ekologiska frukt- och grönthylla?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Marcus Stridhammar; Calin Roman; Martin Lundqvist; [2009]
    Nyckelord :butikslayout; coop; drivkrafter bakom konsumtion; ekologi; experiment; frukt och grönt; hemköp; ica; kategorihantering; köpbeteende; Trade; Handel; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Kategorihantering; ett verktyg för att skapa framtidens ekologiska frukt- och grönthylla? Institution: Institutionen för Service Management, Campus Helsingborg, Lunds Universitet Nivå: Magisteruppsats VT 2009. 15 poäng Författare: Martin Lundqvist, Calin Roman och Marcus Stridhammar Handledare: Mikael Bergmasth och Birgitta Olsson Syfte och bidrag: Vårt syfte med studien är följande; att undersöka om kategorihantering kan tillämpas för att påverka konsumentbeteendet och därmed omsättningen för en varugrupp. LÄS MER

  5. 5. Revenue Management Nyckeln till framgång?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Charlotte Karlsson; Maria Lantz; [2007]
    Nyckelord :revenue management; intäkter; ledarskap; motivation; total revenue management; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Revenue Management Nyckeln till framgångsrik intäktsoptimering? Författare: Charlotte Karlsson & Maria Lantz Nivå: Examensarbete, Magisterprogrammet Service Management, Lunds Universitet, Campus Helsingborg Handledare: Mikael Bergmasth & Pavla Kruzela Problemformulering: Det har forskats mycket kring Revenue Management och ledarskap men kopplingen mellan dessa har utelämnats. Det är viktigt att ledaren kan skapa en förståelse för vad och varför de anställda utför sitt arbete. LÄS MER