Sökning: "c-uppsats metod diskussion"

Visar resultat 21 - 23 av 23 uppsatser innehållade orden c-uppsats metod diskussion.

  1. 21. Föräldrars uppfattningar om "Naturförskolan Skog och Hav"

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Jeanette Harrysson; Maria Hansson; [2006]
    Nyckelord :Föräldrar; Naturförskola; Uppfattningar; Utomhuspedagogik;

    Sammanfattning : AbstractArbetets art: C-uppsats i Barndoms- och ungdomsvetenskap.Sidantal: 64 sidor.Titel: Föräldrars uppfattningar om ”Naturförskolan Skog och Hav”.Författare: Maria Hansson och Jeanette Harrysson. LÄS MER

  2. 22. Vad ska man lära sig? : En textanalys på kursplanerna Gy -07

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Anders Tegerhult; Ellen Isaksson; [2006]
    Nyckelord :Textanalys; kursplaner;

    Sammanfattning : Syftet med denna C-uppsats i pedagogik var att beskriva vad och varför elever lär sig enligt de nya kursplanerna för gymnasieskolan 2007 (Gy -07) i relation till det demokratiuppdrag skolan ges inom ramen för en demokratidiskurs. Vi har i vår studie använt oss av textanalys som metod med de didaktiska huvudfrågorna vad och varför som hjälp. LÄS MER

  3. 23. Hur tänker och agerar sexåringar omkring rättvisa i skolan?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Cecilia Magneklint-Hillman; [2006]
    Nyckelord :Moralutveckling; Rättvisa; Värdepedagogik; Förskoleklass;

    Sammanfattning : AbstractArbetets art: C – uppsats i Barndoms – och ungdomsvetenskapSidantal: 38Titel: Hur sexåringar tänker och agerar omkring rättvisa i skolan. Författare: Cecilia Magneklint-HillmanHandledare: Ann- Sofi RåstamDatum: 2006-05-22Bakgrund: Vad är rättvist eller orättvist i skolan? Är det rättvist att alla barn gör allting samtidigt och lika mycket, eller blir det orättvist om inte alla är med? Är alla barn verkligen intresserade av samma sak samtidigt? Vad är rättvisa för barn och hur agerar de i rättvisesituationer i skolan? Syfte: Syftet med min studie är att försöka få kunskap om hur sexåringar i förskoleklass tänker och agerar omkring rättvisa. LÄS MER