Sökning: "c-uppsats metod diskussion"

Visar resultat 6 - 10 av 23 uppsatser innehållade orden c-uppsats metod diskussion.

  1. 6. Välja rätt marknadsföringsstrategi på sociala medier : En studie om hur konsumenters attityder påverkas av olika marknadsföringsstrategier på Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Jakob Johnson; Tim Prasertsri; [2018]
    Nyckelord :Social media marketing; influencer marketing; influencer; Instagram; restaurangbranschen; tvåstegshypotesen; message sidedness; konsumentattityder;

    Sammanfattning : Title: Choosing the right marketing strategy on social media: A study on how restaurants affect consumer attitudes through different types of marketing on Instagram. Level: Final assignment for Bachelor Degrees in Business Administration Authors: Tim Prasertsri, Jakob Johnson Supervisor: Jonas Molin och Lars-Johan Åge Date: 2018 - 05 Aim: The purpose of this study is to understand which marketing strategy that is most effective for restaurants on social media. LÄS MER

  2. 7. Konvergensen av externredovisningens och ekonomistyrningens tidsperioder – med fokus på budget

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Jessica Gustafsson; Gustav Sandkvist; [2014]
    Nyckelord :Financial accounting; external accounting; management accounting; budgeting; convergence; time period; Externredovisning; extern rapportering; ekonomistyrning; budgetering; konvergens; tidsperiod;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING   Titel: Konvergensen av externredovisningens och ekonomistyrningens tidsperioder – med fokus på budget.   Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi.   Författare: Jessica Gustafsson och Gustav Sandkvist.   Handledare: Stig Sörling och Tomas Källquist. LÄS MER

  3. 8. Problematisering av ledarskapsutveckling som en del av ett förändringsprojekt : Kommunledares upplevelser och erfarenheter av ett ledarstödsprogram

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för samhällsvetenskap

    Författare :Sandra Sahlin; Matilda Svensson; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstrakt Denna C-uppsats i sociologi har som syfte att problematisera användandet av ett ledarstödsprogram som en del av ett förändringsprojekt. Problematiseringen utgår ifrån fem kommunledares upplevelser av ett ledarstödsprogram med ett genomgående genusperspektiv. LÄS MER

  4. 9. Externt kapital i samband med investeringar : - En studie om framgångsrika företag i Gästrikland

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Mikael Pettersson; Madelene Bergström; [2012]
    Nyckelord :pecking order; funding; capital sources; external capital; internal capital; Pecking order; finansiering; kapitalkällor; externt kapital; internt kapital;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Titel:                            Externt kapital i samband med investeringar                             - En studie om framgångsrika företag i Gästrikland   Nivå:                     C-uppsats i ämnet företagsekonomi   Författare:            Madelene Bergström                             Mikael Pettersson   Handledare:           Per-Arne Wikström   Datum:                       2012 – 06   Syfte: Syftet är att undersöka vilken inställning framgångsrika företag har till olika externa kapitalkällor vid en investering samt hur dessa företag har finansierat tidigare investeringar.   Metod: Datainsamling har skett dels via en egen webbenkät till 229 stycken framgångsrika företag i Gästrikland samt genom en sammanställning av redan insamlat material från åren 2005 – 2011. LÄS MER

  5. 10. Kundens val av bank

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Angelica Kjellin; Sanna Westling; [2012]
    Nyckelord :Marknadsföring; bank; kundbehandling; köpprocess och konsumentbeteende; kundens val av bank; kundlojalitet;

    Sammanfattning : Titel: Kundens val av bank   Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi   Författare: Sanna Westling och Angelica Kjellin   Handledare: Lars-Johan Åge   Datum: 2012- januari   Syfte: Syftet med denna studie är att belysa vilka faktorer som påverkar kunden i valet av bank och jämföra dessa med bankernas syn på vilka faktorer som avgör kundens val av bank. Målet är att presentera ett resultat som kan vara till nytta för bankerna i deras framtida marknadsföring. LÄS MER