Sökning: "campaign"

Visar resultat 1 - 5 av 1200 uppsatser innehållade ordet campaign.

  1. 1. JAKTEN PÅ HÅLLBARHET. En semiotisk bildanalys av svenska modeföretags innehåll och kommunikation på Instagram under Black Week

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Natalie Hedberg; Moa Lidö Mannervik; [2024-03-06]
    Nyckelord :Black Friday; Black Week; CSR; Greenwashing; Hållbarhetskommunikation; Instagram; Konsumtion; Semiotik;

    Sammanfattning : This undergraduate thesis employed a qualitative content analysis that includes a semiotic approach, incorporating both denotation and connotation, to examine advertising campaigns on Instagram from three Swedish fashion companies during Black Week. The Swedish fashion companies that were examined are Haglöfs, Gina Tricot and Kappahl. LÄS MER

  2. 2. Populism i Socialdemokraternas Almedalstal : En idealtypsanalys av Socialdemokraternas tal i Almedalen valåren 2010, 2014, 2018 & 2022

    M1-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Emma Karlsson; [2024]
    Nyckelord :Populism; speeches in Almedalen; the Social Democrats and Sweden;

    Sammanfattning : This study aims to examine the existence of populism in campaign speeches held by the Swedish party the Social Democrats in the election years 2010, 2014, 2018 and 2022 in Almedalen. By attempting to answer if there is any populism in the party´s speeches, and if the populism has increased over the years, the essay will analyze the speeches using a qualitative text analysis and a descriptive idea analysis. LÄS MER

  3. 3. Mellan sanning och säkerhet : En diskursanalytisk studie av Myndigheten för psykologiskt försvar

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Sebastian Malmgren; [2024]
    Nyckelord :Myndigheten för psykologiskt försvar; Diskursanalys; WPR; Informationspåverkan;

    Sammanfattning : In January of 2022 the Swedish Psychological Defence Agency was established with the overarching aim of countering the spread of misinformation as well as strengthening Sweden’s psychological defence. Despite making several media appearances and launching a public awareness campaign ahead of the 2022 general election, the agency has remained relatively unknown amongst the public. LÄS MER

  4. 4. Captivating Communication : The Swedish Prison and Probation Service’s Storytelling and Creation of Legitimacy

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Kriminologiska institutionen

    Författare :Ella Wendt Höjer; [2024]
    Nyckelord :prison; cultural criminology; Nordic exceptionalism; legitimacy; Kriminalvården;

    Sammanfattning : The stories about prison are infinite, and ultimately affect our understanding of incarceration. Punishment and prison are also political, and the shape of the penal system is fundamentally different in different countries. LÄS MER

  5. 5. LVU-kampanjens effekter och konsekvenser på socialsekreterares arbete : En kvalitativ studie om hur desinformationskampanjen påverkar svensk socialtjänst och handläggare som arbetar med barn och unga.

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskap

    Författare :Amelie Lundquist; Rebecka Bengtsson; [2024]
    Nyckelord :LVU-campaign; Disinformation; Swedish social services; LVU; Immediate care; Work environment; Work situation; LVU-kampanj; Desinformation; Socialtjänsten; Omhändertagande; LVU; Arbetsmiljö; Arbetssituation;

    Sammanfattning : Ett problem svenska socialtjänsten står inför är att förtroendet från medborgarna minskar, desinformation delas i större utsträckning och år 2021 började LVU-kampanjen att spridas. Kampanjen hävdar att socialtjänsten omhändertar muslimska barn utan rättsligt stöd. LÄS MER