Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Cost-based model for international logistics : case-study with IKEA Industry’s supply chain in Russia

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Fredrik Jönsson; [2017]
    Nyckelord :Forest companies; IKEA Industry; International logistics; International supply chains; Logistics costs; Mapping; Russia forest sector; Sourcing; Supply chain management; Supply chain performance; IKEA Industri; Internationell logistik; Internationella värdekedjor; Kartläggning; Logistikkostnader; Optimering av värdekedjor; Rysk skogssektor; Skogsföretag; Värdekedjans prestation;

    Sammanfattning : The global market is constantly changing, which implies that successful companies incessantly need to respond to new conditions of how they operate. One strong trend changing the structure of the market is globalization, making the business arena wider with intensified investments and trade across borders. LÄS MER

  2. 2. Stakeholder management in a multicultural environment : A case-study of a global retailer entering the Russian Market

    Master-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Dinara Izmaylova; Federica Zuccon; [2011]
    Nyckelord :stakeholder management; internationalization; cross-cultural management; global retailer;

    Sammanfattning : Nowadays, an increasing number of global retailers such as IKEA, Carrefour and Auchan, are expanding their business internationally: internationalization is seen as a way to face competitors as well as to enhance position on the market. In particular, emerging markets are becoming a fertile field for investing resources due to their fast economic development and growing disposable income of the local population. LÄS MER

  3. 3. Etableringshinder på den ryska respektive tyska marknaden : En fallstudie av Ikea

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Lotta Forsman; Matilda Albrecht; [2007]
    Nyckelord :Russia; Germany; Trade barriers; Cultural differences; Ikea; Ikea; Ryssland; Tyskland; Handelshinder; Kulturella skillnader;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka och inhämta information om den ryska och den tyska marknaden, både vad gäller lagar och restriktioner samt kulturskillnader, för att på så sätt få fram information som kan vara till nytta för svenska företag som funderar på att etablera sig på någon av dessa marknader. Metod: Studien är kvalitativ och resultat har erhållits genom en fallstudie av Ikea och de problem företaget upplevde vid etableringen i Ryssland och Tyskland. LÄS MER

  4. 4. A company's image in different countries : A case study about IKEA in Sweden and Russia

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, EHV

    Författare :Polina Khrennikova; [2006]
    Nyckelord :marketing; image;

    Sammanfattning : A case study about IKEA image in Sweden and Russia. ... LÄS MER