Sökning: "competitor advantage"
Visar resultat 6 - 10 av 33 uppsatser innehållade orden competitor advantage.
6. Next Generation Automotive Sun Visor : Product Development
Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : The main purpose of the sun visor is to prevent the driver and passengers to get blinded by the sunlight. It is essential that the sun visor is not blocking the view and that the driver has a clear line of sight so that collisions can be prevented. LÄS MER
7. Digitaliseringens inverkan på traditionella affärsmodeller inom bilindustrin
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : The development from an industrial society to a digital society is ongoing, where digitalizationis an engine of development. Digitalization accelerates the necessity of developing traditional business models within organizations. Digitalization also has an impact on organizations and its development through the consumers. LÄS MER
8. Vilket är modeföretagens motiv till att implementera CSR i verksamheten? : En branschstudie av samtliga börsnoterade modeföretag i Sverige
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion:Corporate social responsibility är ett ansvarsåtagande som expanderat i samhället de senaste årtiondena. Samhället präglas idag av en större medvetenhet och ställer allt högre krav på att företag ska agera hållbart i sin verksamhet. LÄS MER
9. Degeneration av varumärken
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Ensamrätten till ett varumärke är en dynamisk rätt, där skyddsomfånget förändras över tid. Skyddsomfånget avgörs utefter graden av särskiljningsförmåga, vilket innebär ett varumärkes förmåga att särskilja varumärkesinnehavarens varor eller tjänster från andra näringsidkares varor eller tjänster. LÄS MER
10. Konkurrensbevakning - En kvalitativ studie av svenska B2C-företag
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Whether working within the clothing, electronics or FMCG-sector, every company today is facing immense competition affecting their margins and results. In an ever-changing world it is becoming increasingly important to track the development of your competitors. LÄS MER