Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. ONLINE KUNDRECENSIONERS PÅVERKAN PÅ KONSUMENTERS KÖPINTENTION INOM HOTELLBRANSCHEN : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Alexandra Eklund; Emma Lundström; Emma Sahlberg; [2023]
    Nyckelord :Online kundrecensioner; köpintention; hotellbranschen; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka i vilken utsträckning konsumenter inom hotellbranschen påverkas av konsumentrecensioner online, och vilka faktorer som haft inverkan på i vilken utsträckning konsumenter var mottagliga för kundrecensioner. Faktorer som kvantiteten och kvalitet på recensioner, recensionens plattform, om recensionen var positiv eller negativ, varumärkeskännedom och tidens relevans. LÄS MER

  2. 2. Aktivitetsbalans i vardagen hos personer med Multipel Skleros

    Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Annicka Appelberg; [2023]
    Nyckelord :Occupational balance; Questionnaire; multiple sclerosis;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att beskriva aktivitetsbalans hos personer med MS och om det fanns några samband mellan personernas sociodemografiska faktorer, deras MS-påverkan och aktivitetsbalans. Metoden var deskriptiv tvärsnittsstudie med kvantitativ studiedesign, där data inkluderade 41 vuxna personer med MS, i åldern 25-72 år (median 43år). LÄS MER

  3. 3. PUBLIC OPINION ON REINVESTING FOSSIL FUEL SUBSIDIES TOWARD HYDROPOWER IN BANGLADESH

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Nur Nadia Klepsvik; [2023]
    Nyckelord :Bangladesh; Fossil Fuel Subsidies; Hydropower; Public Opinion; Sustainable Development;

    Sammanfattning : Bangladesh is a South Asian country that has great potential for renewable energy and a growing economy. Hence, it is important to understand the obstructing forces against Bangladesh’s sustainable development. Current literature has shown that removing fossil fuel subsidies can increase welfare by 1. LÄS MER

  4. 4. Work-related diabetes distress (WRDD) bland yrkesverksamma diagnostiserade med typ 1 diabetes

    Master-uppsats, Högskolan i Gävle/Arbetshälsovetenskap

    Författare :Linnea Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Diabetes; type 1 diabetes; work-related diabetes distress; professionals; cross-sectional study; Diabetes; typ 1 diabetes; work related diabetes distress; yrkesverksamma; tvärsnittsstudie;

    Sammanfattning : Aims: Work-related diabetes distress (WRDD) can be defined as the combination of anxiety and exhaustion to combine work with diabetes in working life and this is a current problem. The aims of this study were to assess the prevalence of WRDD and covariation between WRDD and working life variables relevant to occupational health among professionals diagnosed with type 1 diabetes in Sweden. LÄS MER

  5. 5. Användargenererat innehåll på TikTok och dess påverkan: En kvantitativ undersökning av generation Z's köpintention och köpbeslut

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Alva Landberg; Emma Inge; Felicia Schönning; [2023]
    Nyckelord :Attitudes; Electronic Word of Mouth eWOM ; Generation Z; Purchase decision; Purchase intention; TikTok; User Generated Content UGC ; Användargenererat innehåll; Attityder; Elektronisk Word of Mouth eWOM ; Generation Z; Köpbeslut; Köpintention; TikTok;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp  Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet  Författare: Alva Landberg (96/07/03), Emma Inge (98/02/15), Felicia Schönning (98/11/02)                                                                                 Titel: Användargenererat innehåll på TikTok och dess påverkan; En kvantitativ undersökning av generation Z's köpintention och köpbeslut Handledare: Pejvak Oghazi Nyckelord: Användargenererat innehåll, Attityder, Elektronisk Word of Mouth (eWOM), Generation Z, Köpbeslut, Köpintention, TikTok Forskningsfrågor: (1) Hur påverkar användandet av TikTok generation Z’s köpbeslut? (2) Har användargenererat innehåll på TikTok något samband med generation Z’s köpintention? (3) Hur påverkas generation Z’s köpbeslut av användargenererat innehåll på TikTok? (4) Hur påverkar användandet av TikTok generation Z’s attitydkomponenter; kognitiv, affektiv och beteende? (5) Vilka skillnader finns mellan generation Z och millennials vid användandet av TikTok?   Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka ifall användargenererat innehåll på sociala medieplattformen TikTok påverkar generation Z's köpintention och köpbeslut. Metod: Studien är baserad på en kvantitativ forskningsansats där primärdata samlats in i form av en digital enkätundersökning. LÄS MER