Sökning: "det händer inte mig"
Visar resultat 21 - 25 av 114 uppsatser innehållade orden det händer inte mig.
21. "Vad händer på fritids idag?" : Ett utvecklingsarbete om samlingar som övergångsmetod
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Under fem veckor genomfördes detta utvecklingsarbete som var förankrat i aktionsforskning. Syftet med utvecklingsarbetet var att genom samlingar som övergångsmetod skapa tydlighet för eleverna. Arbetet är förankrat i aktionsforskning och genomfördes under en period av fem veckor. Eleverna som deltog gick i första och andra klass. LÄS MER
22. IRL 2K18
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/HDK - Högskolan för design och konsthantverkSammanfattning : Jag använder ord, förkortningar och symboler för att fragmentariskt beskriva min samtid. 2018. Internet. Chattkonversationer. LÄS MER
23. A Tour of the Past, Using Augmented Reality for a Story
Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologiSammanfattning : Augmented Reality (AR) är på uppgång och många företag lägger miljontals dollar i branschen. Både Google och Apple har nyligen släppt sina egna AR SDK’er som kommer att köras på miljontals enheter inom en snar framtid. AR är verkligen fascinerande och har sagts vara nästa miljard-industri. LÄS MER
24. Officerskapet i Frälsningsarmén med utgångspunkt från general Erik Wickbergs tal, predikningar och artiklar
Master-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionenSammanfattning : Officerskapet i Frälsningsarmén (FA) med utgångspunkt från general Erik Wickbergs tal, predikningar och artiklar. Erik Wickberg (1904–1996) är den ende svensk som har varit ledare för Frälsningsarmén (FA) i hela världen. Mellan åren 1961–1969 var han rörelsens stabschef och mellan åren 1969–1974 var han general. LÄS MER
25. "Hon är en häxa" : en inblick i elevernas värld
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Den här uppsatsen handlar om hur man på olika sätt kan tolka vad elever säger utifrån olika perspektiv. Jag tar min utgångspunkt i ett självupplevt dilemma skrivet som en gestaltning. I min uppsats utforskar jag hur det kommer sig att jag inte agerar när jag får höra vad elever tycker om en specifik lärare. LÄS MER