Sökning: "digital stores"

Visar resultat 21 - 25 av 165 uppsatser innehållade orden digital stores.

  1. 21. Kategoriers inverkan på kunder i digitala matvarubutiker

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Emma Anderstedt; [2022]
    Nyckelord :Informationsarkitektur; kategorier; klassificering; livsmedel; beteende; impulsköp; digital handel; observationsstudie;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to make a tentative approach to explore the use of categories by customers of a Swedish online grocery store. The study tried to detect factors that could affect the usage of categories and the effect they can have on the behavior of customers. LÄS MER

  2. 22. Exklusiva varumärkens strategier kring digitala kundrelationer : Hur svenska exklusiva varumärken skapar kundrelationer via sociala medier

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Nawal Aboulazze; Frida Nordström; [2022]
    Nyckelord :Fashion industry; high-end companies; social media; customer relationship; parasocial interaction; digital marketing; sustainability; Modeföretag; exklusiva företag; sociala medier; kundrelation; parasocial interaktion; digital marknadsföring; hållbarhet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Idag väljer allt fler företag inom mode- och inredningsindustrin att sälja sina produkter online. Företagens interaktioner och marknadsföring sker därför mestadels digitalt gentemot kunden. Denna nya era av digitalisering för företagen innebär en stor förändring vad gäller nya former av marknadsföring och kundkontakt. LÄS MER

  3. 23. Sorting the Assortment: An Experimental Study of How the Sorting of Products Affects Consumers' Behavior and Experience in Online Grocery Stores

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Linn Lindgren; Tilde Ivedal; [2022]
    Nyckelord :Visual merchandising; Consumer behavior; Online retailing; Online grocery shopping; Product sorting;

    Sammanfattning : Online grocery shopping is becoming increasingly popular and more information is needed in the field to help guide retailers in marketing and visual merchandising online. This study examines how findings from prior research in physical stores apply in the new digital format. LÄS MER

  4. 24. Arkitekturens påverkan i relation till närbutikers kvalité : Och förändringarna längs vägen

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Hussein Atewi; [2022]
    Nyckelord :Butikskoncept; Detaljhandel; Butikstrender; Kundvarv;

    Sammanfattning : The aim is to analyze, discuss and create new factors that can be decisive for the survival of ashop. Comparing different profiles will allow for nuanced analysis that will allow for a betterunderstanding of how those businesses are surviving the tough market. LÄS MER

  5. 25. Prestanda- och användbarhetsanalys av decentraliserad ledger-teknik utvecklad med antingen SQL eller Blockkedja

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Ali Asbai; [2022]
    Nyckelord :Blockchain; ledger; cryptography; Hash; decentralization; relational database; SQL; Prototype; Blockkedja; ledger; kryptologi; Hash; decentralisering; relationsdatabas; SQL; Prototyp;

    Sammanfattning : B-SPORT+ är ett projekt som var intresserat av att utveckla en applikation för tips och vägledning inom fysisk träning anpassad till personer med funktionsnedsättningar. B-SPORT+ identifieradebehovet av en decentraliserad ledger i applikationen. LÄS MER