Sökning: "editorial business"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden editorial business.

  1. 1. Arbetsplatsen där männen fortsatt dominerar : En kvalitativ intervjustudie om hur journalister uppfattar jämställdhet på sportredaktioner

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Jacob Johannesson; [2020]
    Nyckelord :Sports journalism; gender; tokenism; equality; qualitative interview method;

    Sammanfattning : The aim of this study was to examine whether male and female sport journalists in Sweden differ in their view of gender equality in sport editorials and how it could be achieved. Qualitative interwievs were conducted with seven men and women working as sport journalists in Sweden. LÄS MER

  2. 2. Influencer marketing - En studie om hur den svenska marknadsföringsrätten förhåller sig till marknadsföring av influencers på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Louise Hamilton; [2019]
    Nyckelord :Influencer Marketing; Influencer; Dold reklam; Sociala Medier; Marknadsföringsrätt; Sändarangivelse; Reklamidentifiering; Ansvarsfördelning; Business and Economics;

    Sammanfattning : As technology moves forward, marketing methods follow and influencer marketing is the most prominent one today, being a rather unexplored part of marketing, lacking clear legislation. Hence, companies use influencers and their platforms to advertise their products and services leading to a line of business where the legal aspect is obscure. LÄS MER

  3. 3. Content Marketing : varumärkesbyggnad inom modebranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emile Ramini; Pontus Johansson; [2018]
    Nyckelord :Content; Content marketing; Branding; Marketing communication; Storytelling. !; Content; Content marketing; Varumärke; Varumärkesbyggande; Marknadskommunikation; Storytelling;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har öppnat upp hela världen som konkurrensfält för modevarumärken. Alltsåkan det vara ännu svårare att nå fram och väcka intresse på grund av nya digitala kanaler som företag kan använda i sin marknadskommunikation. LÄS MER

  4. 4. "Innehållet presenteras i samarbete med..." : En något experimentell enkätstudie om attityder till native advertising och hur det påverkar konsumenters förtroende för nyheter och företag

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Jonathan Schunnesson; Fredrik Eliasson; [2017]
    Nyckelord :Native advertising; nyheter; förtroende; annonsering; schema; misstro; persuasion knowledge;

    Sammanfattning : Current marketing discourse seems to be less and less about communicating to customers, and more and more about communicating with customers. Concurrently, traditional news companies are in a bit of a crisis where their business models are failing to compete with the growing colossus of “free” news that circulates the web. LÄS MER

  5. 5. En granskning av content marketing : En kvalitativ studie om innehållsbaserad marknadsföring med en rekommendation för tillämpning

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Elisabeth Ingvar; [2016]
    Nyckelord :Marketing strategy; editorial business; effect measurement; content marketing; publicistisk verksamhet; marknadsföring; redaktionellt arbete; effektmätning; marknadsstrategi; content marketing; innehållsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Människor är trötta på reklam och företagen har börjat förstå att deras kommunikation till kunderna behöver förbättras. Content marketing, även kallat innehållsmarknadsföring har kommit att bli en populär metod, dock med en svag definition i grunden som bäddar för olika åsikter för vad content marketing innebär. LÄS MER