Sökning: "employer branding ledarskap"
Visar resultat 6 - 10 av 51 uppsatser innehållade orden employer branding ledarskap.
6. Medarbetarskap inom IT-branschen. En undersökning om hur medarbetarskap upplevs av anställda och påverkar deras vilja att stanna i ett företag
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : IT-branschens ständiga tillväxt och konstanta jakt på relevant spetskompetens, leder till ökande konkurrens mellan arbetsgivare. Hög personalomsättning blir den oundvikliga effekten för arbetsgivare som misslyckas att erbjuda sin personal en arbetsplats värd att stanna på. LÄS MER
7. Employer Branding : Hur kan företag eller organisationer utforma sitt varumärke för att skapa en attraktiv arbetsplats för de anställda?
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : I dagens samhälle är det de mest attraktiva företagen som det går bäst för i bemärkelsen att de har flest personer som söker sig till organisationen samt att de lättare behåller sin personal. Denna studie vill ta reda på hur företag kan stärka sitt varumärke för att skapa en attraktiv arbetsplats för medarbetare. LÄS MER
8. Betydande attribut för att attrahera och behålla specialistsjuksköterskor : En kvalitativ studie om Region Dalarna
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Syftet med denna kandidatuppsats är att synliggöra vilka attribut som är betydande i Region Dalarnas arbete med att attrahera och behålla specialistsjuksköterskor inom verksamheterna. Den teoretiska referensramen utgör grundläggande för tidigare forskning inom områdena Employer Brand och Employer Value Proposition (EVP). LÄS MER
9. Employer branding ur ett genusperspektiv : Jämställdhet inom tillverkningsindustrin – attrahera och behålla kvinnliga ledare
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Syftet med följande kandidatuppsats är att skapa en större förståelse för ledares upplevelser av employer branding ur ett genusperspektiv i mansdominerade organisationer. Denna kandidatuppsats har undersökt en organisation inom tillverkningsindustrin och har inslag av fallstudie. LÄS MER
10. Employer Branding inom IT : hur svenska IT-företag attraherar, rekryterar och behåller kompetens
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Under de senaste två decennierna har IT-branschen lidit av kompetensbrist där det beräknas finnas ett underskott på 70.000 arbetare år 2024. Detta medför högre krav på att attrahera, rekrytera och behålla kompetenta medarbetare. För att lyckas är det viktigt att arbeta med sitt arbetsgivarvarumärke, eller Employer Brand. LÄS MER