Sökning: "employer branding ledarskap"

Visar resultat 21 - 25 av 51 uppsatser innehållade orden employer branding ledarskap.

  1. 21. "Det är en bra arbetsgivare, men..." : En kvalitativ intervjustudie om varför unga medarbetare valt att avsluta sin anställning.

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Sandra Björnfot; Emma Wiklund; [2019]
    Nyckelord :Employer branding; Arbetstillfredsställelse; Interaktion; IT; Förväntningar; Unga medarbetare; Arbetsmarknad;

    Sammanfattning : Arbetsmarknaden inom IT-branschen är i stor förändring då efterfrågan på IT-kompetens har ökat vilket beräknas leda till ett underskott på arbetsmarknaden. Fler företag kommer att efterfråga IT-kompetens och det leder till större konkurrens för att attrahera och behålla den. LÄS MER

  2. 22. Att leda i fred och ofred : En kvalitativ och kritisk studie av Försvarsmaktens implementerade ledarskapsmodell

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Björn Öberg; [2019]
    Nyckelord :Decoupling; Developmental Leadership; Isomorphism; Legitimacy; Rationalized myths; Swedish Armed Forces.; Försvarsmakten; Isomorfism; Legitimitet; Löskoppling; Rationaliserade myter; Utvecklande ledarskap.;

    Sammanfattning : Syftet med den föreliggande studien var att undersöka det utvecklande ledarskapets (UL) relevans för Försvarsmakten genom att studera dess tillämpning och funktion i utbildnings- och förbandsverksamheten. Undersökningen utgick från en kvalitativ och hermeneutisk ansats, då den baserades på intervjuer och tolkningen av dessa. LÄS MER

  3. 23. Employer branding för framtidens förskollärare : En kvalitativ studie om hur Hammarö kommun på bästa sätt kan attrahera och behålla framtidens förskollärare

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för arbetsvetenskap

    Författare :Maja Nykvist; Anna Uulas; [2019]
    Nyckelord :employer branding arbetsgivarvarumärke varumärke organisation branding förskollärare förskollärarstudenter framtidens medarbetare;

    Sammanfattning : Employer branding, eller svenskt översatt till “att arbetsgivarvarumärka”, handlar om att säljain upplevelsen av en arbetsplats för att attrahera och nå ut till rätt medarbetare. Det handlar även om att få befintliga medarbetare att trivas och vilja stanna i organisationen. LÄS MER

  4. 24. Förmåner som verktyg i kampen om kompetens - Hur förmåner kan attrahera Data- och IT ingenjörer samt skapa ett starkt arbetsgivarvarumärke

    Master-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Emma Jonsson; [2019]
    Nyckelord :Anställningsförmåner; arbetsgivarvarumärke; employer brand; employer branding; employer attractivness; Social Sciences;

    Sammanfattning : Samhällets och arbetsmarknadens förändring de senaste decennierna har lett till att vissa yrkesgrupper har blivit mycket attraktiva på arbetsmarknaden. Organisationer som är i behov av dessa bristyrken tävlar om att få anställa dem, och krav på anställningserbjudandet blir allt större. LÄS MER

  5. 25. Attraktion vid första ögonkastet : Hur Employer Brands används för att attrahera nyexaminerade studenter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Filip Mosesson; Jens Sintéus; [2018]
    Nyckelord :Employer Brand; Employer Branding; Employer Value Proposition; Employer Brand Equity;

    Sammanfattning : Konkurrensen på den svenska arbetsmarknaden om nyexaminerade universitetsstudenter har intensifierats drastiskt under de senaste åren. Svenska arbetsgivare har därför ett svårare arbete framför sig kring att hitta högkvalitativ personal som passar organisationen. LÄS MER