Sökning: "employer branding ledarskap"

Visar resultat 11 - 15 av 51 uppsatser innehållade orden employer branding ledarskap.

  1. 11. Intern employer branding - Inser organisationer vikten av att vara en attraktiv arbetsgivare?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Jessica Hägglöf; Johanna Johnsson; [2021]
    Nyckelord :Ledarskap; intern employer branding; medarbetarerbjudande; motivation och arbetstillfredsställelse samt lärande.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Dagens samhälle är i ständig förändring och utveckling, där globalisering och teknologin har påverkat vår arbetsmarknad i stor omfattning. Som ett resultat av detta ser arbetsmarknaden annorlunda ut, en arbetstagare strävar inte endast efter de monetära belöningarna längre. LÄS MER

  2. 12. Morgondagens attraktiva arbetsgivare i "det nya normala" : En kvalitativ undersökning bland IT-anställda

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Psykologiska institutionen

    Författare :Christina Kongsmark; Gustaf Holmer; [2021]
    Nyckelord :Employer Branding; arbetsgivarvarumärke; IT-branchen; Covid-19; distansarbete;

    Sammanfattning : Inom IT-branschen råder kompetensbrist. Genom sitt arbetsgivarvarumärke (Employer Branding) kan organisationer attrahera och behålla kompetens. LÄS MER

  3. 13. Attraktiv arbetsplats : En kvalitativ studie av generation X och generation Y's upplevelser

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Petronella Larsson; Elvira Henningsson; [2021]
    Nyckelord :Arbetspsykologi; Generation X; Generation Y; Rekrytering; Employer branding; Attraktiv arbetsplats; Human Resources;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka generation X och generation Y’s upplevelse av vad som utgör en attraktiv arbetsplats. Studien utgick från en kvalitativ ansats där datamaterialet samlades in genom semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  4. 14. Fenomenet medarbetarupplevelse

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Eleonora Sjöblom; Johanna Madeleine Rhodin; [2020]
    Nyckelord :Medarbetarupplevelse; generation; employer branding; exitsamtal; ledarskap och organisationskultur; employee satisfaction; employee experience; Social Sciences;

    Sammanfattning : Medarbetarupplevelse (employee satisfaction or employee experience) is an organizational phenomenon that has become an ascending work-process within the HR-profession. Through five interviews with various HR-practitioners, we managed to answer this essay’s three framing questions: 1) How can medarbetarupplevelse be defined? 2) Which essential and mutual factors can we identify in the interviews? 3) How does the HR-function work with medarbetarupplevelse? We have used a phenomenological approach during the conduct of the study, where we mainly worked in the consense of Giorgi’s phenomenological analysis method. LÄS MER

  5. 15. Generation Z och Employer Branding : Hur generation Zs syn och förväntningar på arbetslivet skiljer sig från tidigare generationer och hur detta i sin tur kan påverka arbetsgivarens employer branding

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Annie Blomkvist; Ida Borén Sundman; [2020]
    Nyckelord :Generation Z Employer Branding;

    Sammanfattning : En helt ny generation är på väg att göra intåg på arbetsmarknaden, och inte vilken generation som helst - utan generation Z. Generation Z är den yngsta och största generationen på arbetsmarknaden just nu och kommer därav prägla arbetsmarknaden i många år framöver. LÄS MER