Sökning: "employer branding ledarskap"
Visar resultat 11 - 15 av 51 uppsatser innehållade orden employer branding ledarskap.
11. Intern employer branding - Inser organisationer vikten av att vara en attraktiv arbetsgivare?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Dagens samhälle är i ständig förändring och utveckling, där globalisering och teknologin har påverkat vår arbetsmarknad i stor omfattning. Som ett resultat av detta ser arbetsmarknaden annorlunda ut, en arbetstagare strävar inte endast efter de monetära belöningarna längre. LÄS MER
12. Morgondagens attraktiva arbetsgivare i "det nya normala" : En kvalitativ undersökning bland IT-anställda
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Psykologiska institutionenSammanfattning : Inom IT-branschen råder kompetensbrist. Genom sitt arbetsgivarvarumärke (Employer Branding) kan organisationer attrahera och behålla kompetens. LÄS MER
13. Attraktiv arbetsplats : En kvalitativ studie av generation X och generation Y's upplevelser
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Studiens syfte var att undersöka generation X och generation Y’s upplevelse av vad som utgör en attraktiv arbetsplats. Studien utgick från en kvalitativ ansats där datamaterialet samlades in genom semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
14. Fenomenet medarbetarupplevelse
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Medarbetarupplevelse (employee satisfaction or employee experience) is an organizational phenomenon that has become an ascending work-process within the HR-profession. Through five interviews with various HR-practitioners, we managed to answer this essay’s three framing questions: 1) How can medarbetarupplevelse be defined? 2) Which essential and mutual factors can we identify in the interviews? 3) How does the HR-function work with medarbetarupplevelse? We have used a phenomenological approach during the conduct of the study, where we mainly worked in the consense of Giorgi’s phenomenological analysis method. LÄS MER
15. Generation Z och Employer Branding : Hur generation Zs syn och förväntningar på arbetslivet skiljer sig från tidigare generationer och hur detta i sin tur kan påverka arbetsgivarens employer branding
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : En helt ny generation är på väg att göra intåg på arbetsmarknaden, och inte vilken generation som helst - utan generation Z. Generation Z är den yngsta och största generationen på arbetsmarknaden just nu och kommer därav prägla arbetsmarknaden i många år framöver. LÄS MER