Sökning: "engelsk didaktik"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden engelsk didaktik.
1. Engelska undervisning med grammatik? : En studie om engelsk grammatikundervisning strategier i svenska grundskolor
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : I conducted a study on teaching grammar in English classes for grades 4-6 in primary schools in Sweden. I noticed that there was a lack of research in this area, so I wanted to increase our knowledge about teaching strategies and learning theories used by English teachers. LÄS MER
2. Förskolans digitalisering : En kvalitativ studie om förskollärares upplevda kompetens
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Svensk titel: Förskolans digitalisering - En kvalitativ studie om förskollärares upplevda kompetens. Engelsk titel: Preschool Digitalization - A Qualitative Study of Preschool Teachers' Perceived Competence. LÄS MER
3. Listening comprehension : Digital technology and its effect on the L2 learner’s listening comprehension.
M1-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktikSammanfattning : The rapid development of new technologies and how these are affecting school age children is in this day and age an area of growing importance. In the context of second language (L2) acquisition, it has been noted that spare time activities of a digital nature impact those pupils who spend more time on activities such as online gaming in the target language than average (Sundqvist 2019, 95-103). LÄS MER
4. Engelska vid Uppsala universitet : En språklig analys av examensarbeten vid institutionen för informationsteknologi
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med den föreliggande studien är att undersöka språksituationen och grammatiken i examensarbeten publicerade vid den informationsteknologiska institutionen vid Uppsala universitet för att möjliggöra en språkdidaktisk kommentar om grammatikundervisning. Den didaktiska kommentaren syftar till att peka på var behov av undervisning finns hos elever och studenter, vilket då vägleder engelsklärare. LÄS MER
5. Särskilt stöd i grundskolan : En komparativ fallstudie i en kommun
Magister-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med denna studie är att ta reda på hur stödåtgärderna ser ut för elever som är i behov av särskilt stöd i engelska, fysik och hem- och konsumentkunskap och om de skiljer sig åt mellan ämnena. Undersökningen har genomförts i form av en kvalitativ fallstudie där datainsamlingsmetoden har varit fokusgruppsintervjuer. LÄS MER