Sökning: "etjänst"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet etjänst.
1. An investigation of detecting potholes with UAV LiDAR and UAV Photogrammetry
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/SamhällsbyggnadSammanfattning : Potholes are caused by erosion and as such always emerging on our roadnetwork. Potholes may not only cause great damages to vehicles, but can alsocause road accidents, which in the worst case are fatal. LÄS MER
2. Utvärdering av tillgängligheten i samarbetsprojektet RIGES : Utvärdering av Örnsköldsviks kommuns eTjänst för bygglov
M1-uppsats, Högskolan Dalarna/InformatikSammanfattning : En digitaliserad samhällsutveckling leder automatiskt till att utvecklingen måste anpassas till så många kategorier av användare som möjligt. Tillgänglighet och dess riktlinjer spelar därför en viktig roll vid utvecklingen av olika eTjänster. LÄS MER
3. Beställarkompetens inom e-förvaltning. Teknikförståelse och dess påverkan på skånska kommuners eTjänster.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : E-förvaltning syftar till att den offentliga sektorn tillhandahåller eTjänster till Sveriges medborgare på ett så enkelt och effektivt sätt som möjligt. Regeringens mål är att medborgare ska kunna sköta och hantera skyldigheter som de har gentemot staten samt kunna ta del av den service som erbjuds. LÄS MER
4. MyLikes : utveckling av ett rekommendationssystem med utgångspunkt i informationen från sociala medier
Kandidat-uppsats, InformationssystemSammanfattning : I takt med att Internet blir mer och mer tillgängligt och att informationsmängden på Internetkonstant ökar, har ett behov för rekommendationssystem uppkommit. Ett problem på internet äratt veta vem och vad man kan lita på. Ett sätt att komma runt det här tillitsproblemet är attanvända sig av social media. LÄS MER
5. Nyttan med virtuella provrum : En utvärderingsstudie av virtuella provrum för online-shopping, med fokus på användbarhet.
Kandidat-uppsats, InformatikSammanfattning : Den relativt nya företeelsen BrandME – I am the brand är en eTjänst som fungerar som ett virtuellt provrum och därmed gör det möjligt att kunna prova på kläder virtuellt. Till sin hjälp har man bland annat använt sig av 3D-grafik samt databaser. LÄS MER