Sökning: "evenemangsprojekt."
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade ordet evenemangsprojekt..
1. Kunskapsorientering : Vägval i kunskapsöverföring för evenemangsprojekt
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The purpose of this study is to explore which methods are used for knowledge transfer between recurring event projects, in different physical locations. The study also examines the different roles the project organization and the permanent organization take in these processes. LÄS MER
2. Klara, färdiga... vänta, vilka lärdomar fick vi med oss? : En kvalitativ studie med fokus på kunskapsöverföringen i svenska rallyts förflyttning från Värmland till Västerbotten
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Studien syftade till att undersöka huruvida en kunskapsöverföring av tidigare erfarenheter har applicerats på den nya destinationen inför det årliga svenska vinterrallyt. Evenemanget har arrangerats på samma destination i 55 år, vilket mynnade ut i en problemdiskussion som berörde hur implicita och explicita erfarenheter hanterats och förmedlats till den nya destinationen. LÄS MER
3. Evenemang och regional utveckling: Mycket snack och lite verkstad eller strategi omsatt i praktik? : En studie av offentlig finansiering av evenemang i Jämtland Härjedalen 2011–2020
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : Inom EU finns en sammanhållningspolitik som går ut på att minska klyftorna mellan regioner i unionen. I Sverige finns en regional utvecklingspolitik där man vill jämna ut olikheterna mellan stad och landsbygd och bland annat besöksnäringen har pekats ut som en viktig motor för tillväxt. LÄS MER
4. Vad betyder marknadsföring för evenemangsprojekt?
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Denna studies syfte är att undersöka vilka utmaningar som finns med marknadsföring när det gäller evenemangsprojekt, samt hur projektledare använder marknadsföring i projekten och vad som kan komma att påverka. Men även om hur deras engagemang ser ut i förhållande till projekten. LÄS MER
5. Vad händer om det händer? : Projektledares och säkerhetsansvarigas syn på evenemangssäkerhet avseende publikens beteende
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : The aim with this study was to investigate project managers` and security officers` perceptions of event safety in large event projects regarding audience behavior. Data was collected by semi-structured interviews with ten project managers and security officers of event projects in Sweden. LÄS MER