Sökning: "färg marknadsföring"
Visar resultat 6 - 10 av 51 uppsatser innehållade orden färg marknadsföring.
6. Marknadsföring under världsmästerskapet i fotboll år 2022 i Qatar : En studie avseende marknadsföring av ohälsosam Tv-reklam och sponsring under världsmästerskapet i fotboll år 2022 i Qatar
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Despite the development of digitization, traditional marketing in the form of TV advertising and sponsorship has continued to appear as a marketing strategy for companies and organizations. This is because people spend a lot of time watching different programs, movies and sporting events on different TV channels, which gives this type of marketing a large reach. LÄS MER
7. Grön, grönare, greenwashing : En kvalitativ textanalys av hur greenwashing uttrycks i förpackningsdesign
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Medan många företag ställer om till grön produktion och marknadsför dessa gröna initiativ, utnyttjar vissa företag denna trend genom greenwashing, vilseledande marknadsföring som inte håller det som lovas. Trots att greenwashing är ett allvarligt problem för samhälle, företag och individ, finns väldigt lite forskning, specifikt kring greenwashings visuella uttryck, eller executional greenwashing. LÄS MER
8. Färgpåverkan i sociala medier
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Färgpåverkan på sociala medier Seminariedatum: 3 juni 2022 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Linda Hussein, Benhur Teclensenbet och Jamal Abu Handledare: Johan Gromark Fem nyckelord: Sociala medier, Varumärkespersonlighet, Köpintention, Färger, Köpbeteende Forskningsfråga: Påverkar användningen av färg på sociala medier konsumenters köpintention? Syfte: Undersöka hur färganvändning på sociala medier inverkar på konsumentbeteende. Metod: Studien tillämpar en kvantitativ forskningsmetod. LÄS MER
9. Är företaget rött och sött?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsens titel: Är företaget rött och sött? - En kvantitativ studie kring färg och varumärkespersonlighet Seminariedatum: 2021-06-02 Ämne/Kurs: FEKH29, Kandidatuppsats i Marknadsföring, 15 hp Författare: Jacob Gullers, Sarah Johansson, Pontus Mingert Handledare: Johan Gromark Nyckelord: Brand Personality, Varumärkespersonlighet, Färg, Kultur Syfte: Syftet med studien är att undersöka om logotypens färg eventuellt kan varieras med varumärkespersonlighet. Metod: Kvantitativ metod, deduktiv ansats, tvärsnittsstudie. LÄS MER
10. Diagnostic tool for issue categorization and capability determination in flexographic printing
Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologiSammanfattning : Today communication, promotion and transaction of products are key functions of product packaging. The quality of the package print is therefore of great importance and needs to be consistent for large production quantities. One of the most common technologies for printing on paper or cardboard is flexographic printing. LÄS MER