Sökning: "färg marknadsföring"
Visar resultat 21 - 25 av 51 uppsatser innehållade orden färg marknadsföring.
21. Säljer manipulerade bilder bättre? : En studie om färgens påverkan på betalningsviljan
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Bakgrund till den valda studien beror på den begränsade forskningen kring hur färger kan påverka betalningsviljan hos konsumenter. Det finns tidigare forskning som visar på att färger påverkar människan men som också pekat på att vidare forskning borde koppla samman färg och WTP. LÄS MER
22. ”Syns du inte, finns du inte!” En undersökning om hur influencers bör framställa företags produkter på olika sociala medier för hög synlighet
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Allt fler företag väljer att samarbeta med influencers då detta blivit en ledandemarknadsföringsstrategin. Influencers visar följare produkter genom sponsrade inlägg på sinasociala medier. LÄS MER
23. Klassiker i ny förpackning. Bokdesign och konsumtionskulturens individualisering, 1940-2016
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering: Det är många som spekulerat kring varför försäljningen av tryckta böcker ökar när allting verkar peka mot en total digitalisering av medier. Även försäljningen av klassiska böcker har ökat, och att de ständigt görs i nya utgåvor och får ta plats i bokhandlarna styrker detta. LÄS MER
24. Light me up : En studie om hur ljus kombinerat med färg påverkar konsumentbeteendet i klädbutiker
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : .... LÄS MER
25. Den osynliga vägen : En kvantitativ studie om visuell stimuli påverkan på konsumenters rörelsemönster i en klädbutik
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Forskningsfrågor - Hur påverkar användandet av visuell stimuli konsumenters rörelsemönster? - Hur påverkar användandet av visuell stimuli möjligheten att vägleda konsumenter med hänsyn till inkongruent och kongruent färg? Syftet med examensarbetet är att analysera hur användandet av visuell stimuli, i form av en visuell symbol, påverkar konsumenters rörelsemönster. Studien som är av experimentell karaktär undersöker hur användandet av stimuli kan vägleda konsumenter till specifika avdelningar samt längre in i en butik. LÄS MER