Sökning: "färg marknadsföring"

Visar resultat 21 - 25 av 51 uppsatser innehållade orden färg marknadsföring.

  1. 21. Säljer manipulerade bilder bättre? : En studie om färgens påverkan på betalningsviljan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Elin Alund; Sara Rahm; [2017]
    Nyckelord :WTP; lightness; saturation; color; emotion; Betalningsvilja; ljusstyrka; mättnad; färg; känslor;

    Sammanfattning : Syfte: Bakgrund till den valda studien beror på den begränsade forskningen kring hur färger kan påverka betalningsviljan hos konsumenter. Det finns tidigare forskning som visar på att färger påverkar människan men som också pekat på att vidare forskning borde koppla samman färg och WTP. LÄS MER

  2. 22. ”Syns du inte, finns du inte!” En undersökning om hur influencers bör framställa företags produkter på olika sociala medier för hög synlighet

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Sofia Kitanoski; [2017]
    Nyckelord :Influencer marketing; sociala medier; synlighet; produkter; samarbete; komposition; färg;

    Sammanfattning : Allt fler företag väljer att samarbeta med influencers då detta blivit en ledandemarknadsföringsstrategin. Influencers visar följare produkter genom sponsrade inlägg på sinasociala medier. LÄS MER

  3. 23. Klassiker i ny förpackning. Bokdesign och konsumtionskulturens individualisering, 1940-2016

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Felicia Vikman; Alma Lindström; [2017]
    Nyckelord :Individualisering; meningsskapande marknadsföring; sinnesmarknadsföring; romanomslag; bokformgivning; grafisk design; semiotisk bildanalys; visuell retorik;

    Sammanfattning : Problemformulering: Det är många som spekulerat kring varför försäljningen av tryckta böcker ökar när allting verkar peka mot en total digitalisering av medier. Även försäljningen av klassiska böcker har ökat, och att de ständigt görs i nya utgåvor och får ta plats i bokhandlarna styrker detta. LÄS MER

  4. 24. Light me up : En studie om hur ljus kombinerat med färg påverkar konsumentbeteendet i klädbutiker

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Edina Djogic; Agnes Nilsson; [2017]
    Nyckelord :Konsumentbeteende; Sinnesmarknadsföring; Synsinnet; Känselsinnet; Sensoriskt samspel; Färger; Ljus;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 25. Den osynliga vägen : En kvantitativ studie om visuell stimuli påverkan på konsumenters rörelsemönster i en klädbutik

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Anni Elbrink; Johanna Jönsson; [2016]
    Nyckelord :Butiksskyltning; rörelsemönster; visuell stimuli;

    Sammanfattning : Forskningsfrågor - Hur påverkar användandet av visuell stimuli konsumenters rörelsemönster? - Hur påverkar användandet av visuell stimuli möjligheten att vägleda konsumenter med hänsyn till inkongruent och kongruent färg? Syftet med examensarbetet är att analysera hur användandet av visuell stimuli, i form av en visuell symbol, påverkar konsumenters rörelsemönster. Studien som är av experimentell karaktär undersöker hur användandet av stimuli kan vägleda konsumenter till specifika avdelningar samt längre in i en butik. LÄS MER