Sökning: "företag kultur miljö"

Visar resultat 1 - 5 av 72 uppsatser innehållade orden företag kultur miljö.

  1. 1. Företagskulturens egenskaper och lärande : En studie om medarbetares uppfattning med en jämförelse i tvärkulturell miljö

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nicklas Ohlsson; Viktoria Tevell; Alice Borslöv; [2023]
    Nyckelord :Corporate culture; Cross-cultural; Formal learning; Non-formal learning; Informal learning; Cultural levels; Artifacts; Espoused Values; Cultural dimensions; Sweden; Spain; Organizational culture; Organizational structure; Företagskultur; Tvärkulturell; Formellt lärande; Icke formellt lärande; Informellt lärande; Kulturella nivåer; Beteende; Värdering; Kulturella dimensioner; Sverige; Spanien; Organisationskultur; Organisationsstruktur;

    Sammanfattning : Företagskultur har en betydande roll i hur ett företag ska bli framgångsrikt visar aktuell forskning. I föreliggande studie undersöks hur företagskulturen uppfattas av anställda och vilka olika lärande som används för att kommunicera och förmedla kulturen till medarbetare. LÄS MER

  2. 2. Obligatoriskt distansarbete : En forskningsundersökning gällande anställdas erfarenheter och utmaningar i samband med ett obligatoriskt distansarbete

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Tova Hultgren; Mustafa Abduljabbar; [2023]
    Nyckelord :Distansarbete; digital kommunikation; samhörighet; arbetsmiljö; informella samtal; flexibilitet;

    Sammanfattning : Digitaliseringen är en modern aspekt som gett upphov till ett ökat hemarbete för många företag. Det som däremot skyndat på distansarbetet och hemmakontoret, är den omfattande och drastiska påverkan som covid-19 pandemin hade på omvärlden. LÄS MER

  3. 3. "Blott Sverige svenska krusbär har" : En kvalitativ studie om nation branding av svensk måltidskultur

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jogér Sebastian; [2022]
    Nyckelord :turism; måltidsturism; marknadsföring; måltidskultur; kultur; mat; foodie; nation branding; storytelling; profilering;

    Sammanfattning : This candidate thesis contains a qualitative study of how Sweden markets its gastronomicculture internationally through nation branding. The study was conducted through adeductive research approach. Through nation branding, Sweden has become the new, littlestar on the gastronomic world scene. LÄS MER

  4. 4. Vägen till DevOps : Implementation i praktiken - en fallstudie hos Centrala Studiestödsnämnden

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Informationssystem

    Författare :Jakob Bergelin; Axel Reuterskiöld; [2022]
    Nyckelord :DevOps; implementering; CSN; Development; Operations; automatisering; samarbete; kultur; mjukvaruutveckling;

    Sammanfattning : IT-utveckling är ett område präglat av ständig förändring, i form av tekniska medel, innovationer och arbetssätt. Precis som all annan form av produktutveckling varierar det tillvägagångssättet vida mellan organisationer, företag och myndigheter. LÄS MER

  5. 5. Att utveckla standarder för att internt prissätta koldioxid : En kvalitativ studie av företag verksamma i Dalarna

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Fanny Legnerfält; Anna Sandin; [2022]
    Nyckelord :Standard Costing; Carbon Standard; Emission; Internal Strategy Methods; ICP; Internal pricing; Carbon Emission; Shadow pricing; Materiality Principle; Standardkostnader; koldioxidstandard; utsläpp; styrningsmetoder; ICP; internprissättning; koldioxidutsläpp; skuggprissä ttning; väsentlighetsprincipen;

    Sammanfattning : Företag och människor i dess omgivning ser utsläpp som genereras av företag som tillhörande deras verksamhet i allt större utsträckning. Det finns dock ingen självklar metod för att mäta utsläpp och det kan vara svårt att få in i det i de ekonomiska kalkylerna. LÄS MER