Sökning: "förtroende relation"
Visar resultat 1 - 5 av 723 uppsatser innehållade orden förtroende relation.
1. Våga fråga! En enkätstudie om vilka faktorer som påverkar sjuksköterskor att fråga kvinnor om våld i nära relation
Magister-uppsats,Sammanfattning : Bakgrund: Våld i nära relation är ett nationellt och globalt problem. Våldet, framför allt mot kvinnor är utbrett och mörkertalet tros vara mycket stort. Det finns olika typer av våld och dess konsekvenser är stora för såväl den våldsutsatta som samhället. LÄS MER
2. VÅLDSUTSATTA KVINNORS UPPLEVELSER AV VÅRDMÖTET. En litteraturstudie om kvinnor utsatta för våld i nära relation
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Bakgrund: Våld i nära relation drabbar en tredjedel av världens kvinnor, och är det mest förekommande våldsbrottet som kvinnor utsätts för. Våldet kan vara fysiskt, känslomässigt, sexuellt, socialt och ekonomiskt, och det krävs flera åtgärder och typer av stöttning för att hjälpa de utsatta kvinnorna inom vården. LÄS MER
3. Användning av humor i vårdmötet : En kvalitativ litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HälsohögskolanSammanfattning : Bakgrund: Humor spelar en betydande roll i mänskligt liv genom att generera glädje, bygga relationer och minska stress, särskilt inom hälso- och sjukvården där personcentrerad vård betonas för att säkerställa god vård. Forskning visar att humor och skratt hjälper relationen mellan sjuksköterskor och patienter. LÄS MER
4. Medlemmarnas värderingar i ett lantbrukskooperativ : en studie om medlemmarnas upplevda värde i förhållande till ålder
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Sverige har idag omkring 1,2 miljoner företag varav drygt 58 000 klassas som jordbruksföretag. Sedan år 1990 har antalet jordbruksföretag i Sverige minskat med 40 %, vilket delvis kan förklaras av den produktionsförändring som sker samt pressade priser på bland annat insatsvaror. LÄS MER
5. Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? : En studie om hur företags sociala ansvar påverkar konsumenternas tilltro, köpintention och varumärkeslojalitet.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: David Timbré och Lucas Persson Handledare: Martin Ahlenius Datum: HT 23 Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur konsumenters uppfattning, medvetenhet och förtroende kring ett företags sociala samhällsansvar påverkar köpintention. Metod: Studiens metodik baseras på en kvantitativ karaktär med ett deduktivt, positivistiskt synsätt. LÄS MER