Sökning: "fashion customer"

Visar resultat 1 - 5 av 338 uppsatser innehållade orden fashion customer.

  1. 1. To Adopt or Not to Adopt, That is the Question: An Analysis of Drivers and Barriers for Adoption of Virtual Fitting Rooms in the Swedish online fashion retail market

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linn Karlsson; Elin Skarin; [2023-09-22]
    Nyckelord :Virtual Fitting Rooms; sustainability; online returns; technology adoption; resistance to adoption; consumer behavior;

    Sammanfattning : The immense increase in returns amongst Swedish online fashion retailers has given rise to severe challenges, not least from a sustainability perspective. Several studies have shed light to Virtual Fitting Rooms (VFRs) as a potential solution for reducing online returns. LÄS MER

  2. 2. When second time’s a charm - Exploring consumers’ temporal experiences within second-hand fashion shopping

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Julia Stenmark; Klaudia Urda; [2023-07-03]
    Nyckelord :sustainable consumption; second-hand fashion shopping; shopping-as-practice; temporal experience; customer experience; circular practice;

    Sammanfattning : Second-hand fashion has emerged as a more sustainable way of shopping, promoting the circular economy while offering unique styles for a cheaper price. Although consumers generally express a willingness to adopt a more sustainable fashion consumption, this is not mirrored in their actual engagement in second-hand fashion shopping. LÄS MER

  3. 3. “The Effects of Sensory Marketing in Physical Second-Hand Stores” : A qualitative study of how applying sensory marketing in a physical second-hand store can influence consumers to choose more sustainable options while shopping for apparel.  

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Kajsa Carlsson; Carina Klingestam Lundqvist; [2023]
    Nyckelord :Second-hand; Sustainability; Sensory Marketing; Physical Stores; Purchase Decisions; Customer Experience; Fast Fashion;

    Sammanfattning : The emergence of online stores specializing in fast fashion apparel has presented a significant challenge to brick-and-mortar stores and has had detrimental consequences for the environment. Consequently, it is essential for physical stores to stay informed about emerging trends in physical store design. LÄS MER

  4. 4. SMMAs inverkan på kundlojalitet hos lyxvarumärken : En kvalitativ studie om hur sociala medie marknadsföringsaktiviteter kan bidra till en bättre kundlojalitet hos lyxvarumärken

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Christopher Westlund; [2023]
    Nyckelord :SMMA; Luxury Brand; Customer Loyalty; Customer Response; Brand preference; Premium price; Entertainment; Interaction; Trendiness; Customization; eWOM; Fashion; Marketing; Social Media.; SMMA; Lyxvarumärke; Kundlojalitet; Kundrespons; Varumärkespreferens; Prispåslag; Underhållning; Interaktion; Trendighet; Anpassning; eWOM; Mode; Marknadsföring. Sociala medier.;

    Sammanfattning : Lyxvarumärken har en status att erhålla, som är en utmaning, speciellt i ett samhälle somutvecklas snabbt genom teknologi. Därmed befinner sig lyxvarumärken på en marknad medhög efterfrågan. För att kunna hålla sig väsentlig i dagens samhälle är det viktigt förlyxvarumärken att vara medveten om sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER

  5. 5. Tur och retur : Ett cirkulärt förhållande mellan köp- och returprocessen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Frida Holm; Jenny Lilja; Moa Ekström; [2023]
    Nyckelord :Return process; Return policies; e-commerce; communication; customer journey; profitability; purchase process; Returprocessen; returhantering; returpolicy; e-handel; kommunikation; kundresan; lönsamhet; köpprocess;

    Sammanfattning : Returer är ett ämne som fått stor uppmärksamhet i dagens modeindustri på grund av ökad medvetenhet om hållbarhet och för att returer utgör en risk för företags lönsamhet. I takt med att e-handeln växt har antalet returer ökat och det blir därför viktigt för företag att rikta resurser mot att förebygga returer. LÄS MER