Sökning: "online returns"
Visar resultat 1 - 5 av 81 uppsatser innehållade orden online returns.
1. Konsumentbeteenden och hållbarhet. En kvalitativ studie av hur konsumentbeteenden påverkar hållbarhetsaspekterna av online försäljning av kosmetiska produkter, inklusive returer
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The ever-growing e-commerce brings many opportunities for society's consumers and businesses. Digitization has strongly contributed to these opportunities and has, among other things, facilitated the search for information and increased the range for the customer. LÄS MER
2. To Adopt or Not to Adopt, That is the Question: An Analysis of Drivers and Barriers for Adoption of Virtual Fitting Rooms in the Swedish online fashion retail market
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The immense increase in returns amongst Swedish online fashion retailers has given rise to severe challenges, not least from a sustainability perspective. Several studies have shed light to Virtual Fitting Rooms (VFRs) as a potential solution for reducing online returns. LÄS MER
3. Hur påverkar min personlighet mitt returbeteende? : En kvantitativ studie om femfaktorteorin, opportunistiska och legitima returbeteenden
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : De senaste åren har den digitala utvecklingen lett till stor utveckling inom konsumenters köpbeteenden online. I takt med att det uppkommit fler aktörer på marknaden har e-handelsföretag konkurrerat inom pris, fraktalternativ och andra kostnader för att underlätta köpupplevelsen för kunder. LÄS MER
4. The role of marketing to avoid product returns in online shopping : how marketers help online consumers to make better purchase decisions and thus avoid product returns
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : The increasing alarm about global climate change and the related consequences on the planet and humankind has raised the voices to adopt sustainability within organisations and businesses. The wide spread of the internet and smart devices allowed many consumers to buy their needs through smart devices without the need to travel to physical stores. LÄS MER
5. Strikta returpolicyers påverkan på konsumenters köpvilja
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Returer är ett problem i den växande e-handelskonsumtionen av mode och shopping online har gjort det mycket lättare för konsumenter att konsumera. Ändå glöms returprocessen ofta bort på grund av bekvämligheten som är online shopping. LÄS MER