Sökning: "Personality dimensions"
Visar resultat 1 - 5 av 128 uppsatser innehållade orden Personality dimensions.
1. Sanning eller Sken: Social Önskvärdhet i Mätningar för Emotionell Intelligens och dess Förhållande till Samband med Big Five Personlighetsfaktorer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Denna studie undersöker effekterna av social önskvärdhet på emotionell intelligens och dess implikationer för samband och prediktioner i relation till personlighetsfaktorerna i Big Five. Då båda konstrukten ofta uppskattas genom självskattningstest mottagliga för påverkan av social önskvärdhet, ämnar denna studie att undersöka huruvida mätinstrumenten för emotionell intelligens, TEIQue-SF och delar av SSREIT, är influerade av social önskvärdhet. LÄS MER
2. Militärens vett och etikett: Sambandet mellan etik, moral och välvillighet i det svenska försvaret
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Research in military ethics has shown that military members demonstrate a more positive attitude towards unethical behavior in warzones, which can be attributed to their malevolent personality traits and moral foundations. This study investigated the relationship between military ethics, the personality trait agreeableness, and aspects of moral foundations. LÄS MER
3. Ethical Limbo and Enhanced Informed Consent in Psychedelic-Assisted Therapy : Identifying New Challenges and Ethical Dimensions
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Avdelningen för filosofi och tillämpad etikSammanfattning : Human cultures have used classic psychedelics for healing purposes for millennia, emphasizing their subjective effects. In the 21st century, research has been revived to investigate the therapeutic effects of these substances. LÄS MER
4. The Nomological Net of Subjective Well-Being at the Workplace
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : The following study examines the nature of subjective well-being in a working context. The purpose of this research is to find out which dimensions are most central to well-being in the workplace. Thus, a questionnaire was used to gather information about the different dimensions (i.e. LÄS MER
5. Does Brand Personality Beat Sustainability Claims?
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Sustainability has been an inevitable topic globally and its importance is not expected to decline in the near future. Lately, sustainable options have taken a bigger proportion of the market share within the fashion industry. LÄS MER