Sökning: "feedback som verktyg för grupp"

Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade orden feedback som verktyg för grupp.

  1. 11. En dynamiskt fungerande arbetsgrupp : en fallstudie inom administration

    Kandidat-uppsats, Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Annika Jonasson; [2011]
    Nyckelord :Administrative unit; communications; cooperation; dynamic; feedback; leadership; team; Administrativ enhet; arbetsgrupp; dynamisk; feedback; kommunikation; ledarskap samarbete;

    Sammanfattning : På ett vis är grupper för organisationen vad elden var för våra förfäder, om de förstås och används rätt, utgör de anmärkningsvärt kraftfulla och flexibla verktyg: om de missförstås eller används felaktigt blir de destruktiva krafter. Likt elden kan grupper skapas eller uppstå spontant, och i likhet med elden är de farligast när de ignoreras. LÄS MER

  2. 12. E-KOLL - Methods and tools to engage residents in energy saving

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolan

    Författare :Julia Moden Treichl; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The Earth’s population is increasing at the same time as our resources are decreasing. More and more people are therefore realising the importance of a sustainable society. There are two main reasons. Firstly, energy as a scarce commodity is becoming more expensive every day. LÄS MER

  3. 13. YES!!! I CAN! - En fallstudie om frontpersonalens uppfattning om organisatorisk socialisation i hotellbranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Emelie Lindblad; Gabriel Sven Mascaro Fredriksson; Johan Wahlström; [2010]
    Nyckelord :servicemötet; servicekultur; organisatorisk socialisation; socialisationstaktiker; introduktion; utbildning träning; belöning; feedback beröm; mentorskap; vägledning karriärplanering; Social Sciences;

    Sammanfattning : Abstract Titel: YES!!! I CAN! - En fallstudie om frontpersonalens uppfattning om organisatorisk socialisation i hotellbranschen Författare: Emelie Lindblad, Gabriel Mascaró Fredriksson, & Johan Wahlström Handledare: Katja Lindqvist & Ulrika Westrup Syfte: Syftet med vår uppsats är att öka kunskapen om organisatorisk socialisation i hotellbranschen och hur frontpersonalen uppfattar de förutsättningar och verktyg organisationen förser dem med för att kunna socialiseras in i servicekulturen och agera väl i servicemötet. Frågeställning: Vilka förutsättningar och socialisationsverktyg förser organisationer i hotellbranschen sina anställda med och hur stämmer dessa överens med frontpersonalens uppfattning om vad som behövs för att effektivt integreras in i servicekulturen och agera väl i sitt arbete/servicemötet? Metod: För vårt syfte fann vi det lämpligt att undersöka frontpersonalens perspektiv på organisationens servicekultur och socialisation genom kvalitativa forskningsintervjuer och kvalitativa dokumentanalyser. LÄS MER

  4. 14. Effekter av att arbeta med PBL. Sjukgymnaststudenters syn på om arbete i basgrupp ger förutsättningar att uppnå kompetensmål

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Jeannette Unge; [2005]
    Nyckelord :PBL; basgrupp; kompetensmål; sjukgymnastutbildning;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande arbete är att få en bild av hur sjukgymnaststuderande uppfattar att arbete i basgrupp befrämjar de förmågor som kompetensmålen innebär.Med hjälp av enkät med rangordnings- respektive öppna frågor, screenades en hel kurs (33 studenter) för att ge underlag för sex intervjuer kring samma frågor, nästan en termin senare. LÄS MER