Sökning: "feedback som verktyg för grupp"
Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade orden feedback som verktyg för grupp.
11. En dynamiskt fungerande arbetsgrupp : en fallstudie inom administration
Kandidat-uppsats, Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : På ett vis är grupper för organisationen vad elden var för våra förfäder, om de förstås och används rätt, utgör de anmärkningsvärt kraftfulla och flexibla verktyg: om de missförstås eller används felaktigt blir de destruktiva krafter. Likt elden kan grupper skapas eller uppstå spontant, och i likhet med elden är de farligast när de ignoreras. LÄS MER
12. E-KOLL - Methods and tools to engage residents in energy saving
Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolanSammanfattning : The Earth’s population is increasing at the same time as our resources are decreasing. More and more people are therefore realising the importance of a sustainable society. There are two main reasons. Firstly, energy as a scarce commodity is becoming more expensive every day. LÄS MER
13. YES!!! I CAN! - En fallstudie om frontpersonalens uppfattning om organisatorisk socialisation i hotellbranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Abstract Titel: YES!!! I CAN! - En fallstudie om frontpersonalens uppfattning om organisatorisk socialisation i hotellbranschen Författare: Emelie Lindblad, Gabriel Mascaró Fredriksson, & Johan Wahlström Handledare: Katja Lindqvist & Ulrika Westrup Syfte: Syftet med vår uppsats är att öka kunskapen om organisatorisk socialisation i hotellbranschen och hur frontpersonalen uppfattar de förutsättningar och verktyg organisationen förser dem med för att kunna socialiseras in i servicekulturen och agera väl i servicemötet. Frågeställning: Vilka förutsättningar och socialisationsverktyg förser organisationer i hotellbranschen sina anställda med och hur stämmer dessa överens med frontpersonalens uppfattning om vad som behövs för att effektivt integreras in i servicekulturen och agera väl i sitt arbete/servicemötet? Metod: För vårt syfte fann vi det lämpligt att undersöka frontpersonalens perspektiv på organisationens servicekultur och socialisation genom kvalitativa forskningsintervjuer och kvalitativa dokumentanalyser. LÄS MER
14. Effekter av att arbeta med PBL. Sjukgymnaststudenters syn på om arbete i basgrupp ger förutsättningar att uppnå kompetensmål
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Syftet med föreliggande arbete är att få en bild av hur sjukgymnaststuderande uppfattar att arbete i basgrupp befrämjar de förmågor som kompetensmålen innebär.Med hjälp av enkät med rangordnings- respektive öppna frågor, screenades en hel kurs (33 studenter) för att ge underlag för sex intervjuer kring samma frågor, nästan en termin senare. LÄS MER