Sökning: "fokusgrupp attityd"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden fokusgrupp attityd.
1. Advergames : En studie om hur ett spelifierat reklamformatfungerar på en social plattform med inriktning på videoklipp
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : Studien diskuterar hur spelifierad reklam, ett så kallat advergame som kombinerar spel ochreklam, kan påverka användarnas engagemang på en plattform såsom Youtube. En prototypskapades med målet att illustrera hur spelifierad reklam på en videoplattform kan se ut. LÄS MER
2. Bakom Stängda Dörrar - En studie om ungdomars attityder, kunskaper och kompetenser kring våld i ungas partnerrelationer
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med studien är att bidra med kunskap om ungas attityder, kunskaper och kompetenser om våld i ungas partnerrelationer, vilket i framtida studier kan bidra med material kring preventiva åtgärder. Vidare är syftet att jämföra med tidigare studier och tolka materialet genom sociologisk och pedagogisk teori. LÄS MER
3. Lärares metoder vid kamratrespons i svenska : En kunskapsöversikt
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Peer response is used in classrooms around the world to involve pupils in the assessment methods. The intention is to examine the effects of the methods and tools teachers use in peer response by answering following questions: What methods do teachers use in peer response? How can teaching methods affect students ability to give and receive feedback on texts? To answer the questions and the purpose of the study systematic searches about methods in peer response and feedback were made for previous research in the form of articles, academic journals and books. LÄS MER
4. Varför Köper Du Just Mig? : En kvalitativ studie om vad som påverkar individers köpbeslut gällande bryggkaffe
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Sammanfattning Datum: 08/06/2020 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, EST, Mälardalens Högskola Författare: Batistier, Louise Juhlin, Julia Moberger, Emma 95/03/15 94/06/16 94/09/27 Titel: Varför köper du just mig? Handledare: Aswo Safari Nyckelord: Kaffekonsumtion, Köpprocess, Behov, Köpbeslut, Kultur, Motivation, Attityd, Vana Frågeställningar: Vad påverkar konsumentens köpbeslut gällande bryggkaffe? Hur påverkar kultur och attityd individens köpprocess? Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka vad som påverkar och avgör vilket bryggkaffe en konsument väljer. Resultatet av undersökningen kan därmed bidra med kunskap kring vilka nutida- samt bakomliggande faktorer som påverkar konsumentens val av bryggkaffe. LÄS MER
5. Flerspråkighet, motivation och andraspråksinlärning : en diskursanalys ur ett lärarperspektiv
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Flerspråkighet och svenska som andraspråk är två aktuella samtalsämnen i dagens samhälle. De flesta lärare som arbetar i skolan har idag flerspråkiga elever representerade i sina klassrum. LÄS MER