Sökning: "fysikaliska fenomen"

Visar resultat 11 - 15 av 62 uppsatser innehållade orden fysikaliska fenomen.

  1. 11. Fysikundervisning på lekplatsen : Möjligheter och utmaningar med lekplatsfysik i de tidiga skolåren

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Johanna Granholm; [2022]
    Nyckelord :investigating education; outdoor education; physics; playground physics; undersökande arbetssätt; utomhusundervisning; fysik; lekplatsfysik;

    Sammanfattning : Scientific concepts can be abstract for students in the younger school years. By using the playground that is a part of students’ everyday life you can investigate physical phenomena in a way that are close to the students. LÄS MER

  2. 12. Pedagogers uppfattningar om fysikundervisning i förskolan : En enkätstudie om hur pedagoger i en medelstor kommun i Mellansverige undervisar i ämnet fysik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Emelie Amcoff; Valdete Sejdiu Seferi; [2022]
    Nyckelord :Physic education in preschool; physics in the preschool curriculum; physical phenomena; prerequisites for physics education; the competence of educators.; Fysikundervisning i förskolan; fysik i förskolans läroplan; fysikaliska fenomen; förutsättningar för fysikundervisning; pedagogers kompetens;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how educators in preschool view teaching physics and how it is carried out together with the children. To find out about this, the study has been conducted with help of digital questionnaires where all educators in a medium-sized municipality in central Sweden have been given the opportunity to answer. LÄS MER

  3. 13. On the (1/2,1/2) Representation of the Lorentz Group and the Discrete CPT Symmetries

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Teoretisk partikelfysik - Geonomgår omorganisation

    Författare :Nikolaj Skog Pirinen; [2021]
    Nyckelord :The Lorentz Group; Group Theory; Quantum Field Theory; CPT; Symmetry; Spinors; Representation Theory; Physics and Astronomy;

    Sammanfattning : This thesis derives the explicit form of the elements of the (1/2,1/2) representation of the Lorentz group, by actually performing a direct product of the chiral (1/2,0)- and (0,1/2)-representations. The Lorentz transformations of fourvectors are thereafter recovered from this direct-product representation, allowing the derivation of a transformation matrix between the fourvector- and direct product basis. LÄS MER

  4. 14. Searching for signatures of compositeness of the Higgs boson

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för astronomi och teoretisk fysik - Genomgår omorganisation; Lunds universitet/Teoretisk partikelfysik - Geonomgår omorganisation

    Författare :Mårten Bertenstam; [2021]
    Nyckelord :two-Higgs-doublet model; composite Higgs model; composite two-Higgs-doublet model; phase transition; cosmological phase transition; electroweak phase transition; gravitational waves; gravitational wave background; Physics and Astronomy;

    Sammanfattning : In this master thesis we consider some phenomenological aspects of two-Higgs-doublet models, both elementary and composite ones. The emphasis is on calculating and understanding first order phase transitions in such models, constrained to be in agreement with existing collider data on the Higgs sector. LÄS MER

  5. 15. Laborativ undervisning i fysik : En kvalitativ studie om lågstadielärares upplevelser av laborativt arbete i fysik.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Sara Sillanpää; Agnes Zetterlund; [2021]
    Nyckelord :fysikundervisning; förutsättningar; grundskolan; intervjustudie; laborativt arbete;

    Sammanfattning : I de naturorienterande ämnena ska eleverna utveckla kunskaper genom undersökande arbetssätt där laborationer är en bärande del. Tidigare forskning har fokuserat på att undersöka det laborativa arbetssättets påverkan på lärare och elever i de högre årskurserna samt gymnasiet. LÄS MER