Sökning: "game development algorithm"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden game development algorithm.

  1. 1. LEO Satellite Connectivity for flying vehicles

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jinxuan Chen; [2023]
    Nyckelord :LEO satellite network; satellite connectivity strategy; Nash-SAC; flying vehicles; LEO:s satellitnät; Strategi för satellitanslutning; Nash-SAC; flygande fordon;

    Sammanfattning : Compared with the terrestrial network (TN), which can only support limited covered areas, satellite communication (SC) can provide global coverage and high survivability in case of an emergency like an earthquake. Especially low-earth orbit (LEO) satellites, as a promising technology, which is integral to achieving the goal of global seamless coverage and reliable communication, catering to 6G’s communication requirements. LÄS MER

  2. 2. Förbehandling och Hantering av Användarmärkningar på E-handelsartiklar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Avdelningen för systemteknik

    Författare :Viktor Johansson; [2023]
    Nyckelord :e-commerce; tags; tagging; preprocessing; NLP; graph theory; AI;

    Sammanfattning : Plick is an online platform with the intention of being a marketplace where users may buy and sell second-hand fashion. The platform caters to younger users, and as such borrows many ideas from well-known social network platforms - such as putting more focus on user profiles and expression, rather than just the products themselves. LÄS MER

  3. 3. How an AI colleague affect the experiance of content creation

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Gustaf Larsson; Valter Lindecrantz; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; Game Development; Content Creation; Mixed Initiative; MI-CC; Terran Generation;

    Sammanfattning : The consumers of today have become used to a constant flow of new content. Whether the content being music, film and series, games or other forms of media. This has created a strain on the developers and creators, to create new and original content for an ever demanding audience. Creating original content can be a costly and time consuming process. LÄS MER

  4. 4. Identifiering av UNO-kort : En jämförelse av bildigenkänningstekniker

    M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för datavetenskap och samhällsbyggnad

    Författare :Yousif Al-Asadi; Jennifer Streit; [2023]
    Nyckelord :Image recognition; CNN; TM; KNN; UNO; YOLOv5; Bildigenkänning; CNN; TM; KNN; UNO; YOLOv5;

    Sammanfattning : Att spela sällskapsspelet UNO är en typ av umgängesform där målet är att trivas. EnUNO-kortlek har 5 olika färger (blå, röd, grön, gul och joker) och olika symboler.Detta kan vara frustrerande för en person med nedsatt färgseende att delta, då enstor andel av spelet är beroende av att identifiera färgen på varje kort. LÄS MER

  5. 5. Mixed reality for assembly processes programming and guiding with path optimisation

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för ingenjörsvetenskap

    Författare :Tino Sabu; [2023]
    Nyckelord :Mixed reality; Hololens 2; Unity; RobotStudio; Human Robot Collaboration; Path Finding; A Star algorithm;

    Sammanfattning : BACKGROUND: The integration of robotics, and mixed reality has ushered in a substantial revolution within the realm of Industry 4.0. The incorporation of robots into the manufacturing sector plays a pivotal role in enhancing productivity, in which humans and robots collaborate with each other. LÄS MER