Sökning: "great place to work"

Visar resultat 1 - 5 av 732 uppsatser innehållade orden great place to work.

  1. 1. Högläsningens betydelse för språkutveckling - Ett kvalitativt utvecklingsarbete om högläsning och språkutveckling i förskolan- att läsa med barnen och inte för barnen. Namn:

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Anna Helldal Karlsson; Sakina Hakmal; [2024-02-29]
    Nyckelord :reading aloud; children s language development; development work;

    Sammanfattning : According to Swärd m.fl (2022), language is the key to all other learning. It is also an important prerequisite for interaction and interaction between children who need to develop in the best possible way. The more educators who work with the children's language development and vocabulary, the more linguistically aware the children become. LÄS MER

  2. 2. Lärandemiljö för ett undersökande arbetssätt : En kvalitativ studie om förskollärarnas beskrivningar och tillvägagångssätt om lärandemiljö och produktiva frågor

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013); Karlstads universitet

    Författare :Malin Malmqvist; Sabina Engström; [2024]
    Nyckelord :Investigative approach; Learning environment in preschool; Natural science; Prodictive questions; Sociocultural perspective; Lärandemiljö i förskolan; Naturvetenskap; Produktiva frågor; Sociokulturella perspektivet; Undersökande arbetssätt;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med kunskap om lärandemiljöer för undersökande arbetssätt i förskolan. Utifrån studiens syfte valdes semistrukturerad intervju som metod. I studien har åtta förskollärare intervjuats för att belysa deras beskrivningar hur de inkluderar lärmiljön utifrån undersökande arbetssätt. LÄS MER

  3. 3. Högläsningen för yngre barn : En studie av ett samarbetsprojekt för barn i åldern 1–3 år

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Stefanie Dawson; [2024]
    Nyckelord :language development; reading aloud; dialogical reading; pre-school; young children; språkutveckling; högläsning; dialogisk högläsning; förskola; yngre barn;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att belysa högläsningens förekomst hemma hos förskolebarn i åldern 1–3 år, varav deras förskola är en del i ett bokprojekt. Bokprojektet är en satsning från Region Värmland, där bibliotek, Barnavårdscentralen och förskolor samverkar för att öka högläsningen i de yngre barnens hem. LÄS MER

  4. 4. The Great DeFi Dilemma: How stakeholders can navigate the uncertain waters of decentralised finance adoption: An explorative study

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Otto Tjäder; Luis Ulrich; [2023-07-20]
    Nyckelord :DeFi; blockchain technology; economic evolution; adoption; adaptation; innovation;

    Sammanfattning : This study explores the key challenges in the adoption process of Decentralised Finance (DeFi) technology and its implications for stakeholders, including bankers, users, developers, and regulators; tying in to a broader perspective of economic evolution. The data consist of over 20 semi-structured interviews with individuals among the different stakeholder groups, primarily in Sweden and the USA. LÄS MER

  5. 5. Konstnärernas trädgård : en processanalys av trädgårdsrekonstruktionen på Carl Larsson-gården

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvård

    Författare :Julie von Hofsten; [2023-05-03]
    Nyckelord :reconstruction; restoration; historic garden; cultural heritage; intangible heritage;

    Sammanfattning : The essay is a case study that describes the reconstruction process of the garden at Carl Larsson­gården that took place between 2010-2014. The survey places particular emphasis on horticultural historical values and how these are translated from theory to practice. LÄS MER