Sökning: "grundskolans årskurs 5"
Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden grundskolans årskurs 5.
1. Multimodal undervisning med lärplatta ur lärarnas synvinkel. : En enkätstudie riktad mot lärare i grundskolans F-6
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Denna studie belyser lärarnas syn på hur undervisningspraktiken och elevernas lärande påverkas av multimodal undervisning med lärplatta i svenskämnet. Föreliggande studies syfte är att skildra lärarnas syn på hur den multimodala undervisningen med lärplatta kan agera som ett hinder eller verka främjande för elevernas lärande i årskurserna F-6. LÄS MER
2. Darwinfinkar - Ett Processdrama : En studie om effekten av drama som undervisningsmetod inom biologi i grundskolans år 4-6.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/BiologiSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka om inslag av drama i undervisningen kan användas som metod för att gynna elevers kunskapsutveckling inom evolutionsteorin, i grundskolans årskurs 4–6. Studien genomfördes i årskurs 5 på en kommunal skola i Mellansverige. LÄS MER
3. FÅR MAN LEKA PÅ LEKTIONSTID? : En kvalitativ studie om pedagogisk lek som arbetssätt i årskurs 5
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Skolan ska erbjuda elever många olika arbetssätt för att främja lärandet. Ett av dessa arbetssätt som presenteras i läroplanen är lek. Pedagogisk lek innebär en målstyrd aktivitet som är inramad av lek. Detta arbetssätt ger eleverna en meningsfull, motiverande och lustfylld undervisning. LÄS MER
4. DIGITALA LÄRRESURSER I MATEMATIK Vilka kompetenser använder läraren när digitala lärresurser integreras i matematikundervisningen?
Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Syftet med den här kvalitativa studien är att identifiera vilka ämnesmässiga, pedagogiska och teknologiska kunskaper läraren använder när digitala lärresurser integreras i matematikundervisningen i syfte att stötta undervisning och lärande. Semistrukturerade intervjuer har använts som metod för att samla in data. LÄS MER
5. Utmanande beteende i klassrummet En intervjustudie om studiero i åk 5
Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Bannour, Meniar (2020). Utmanande beteende i klassrummet, En intervjustudie om studiero(Challenging behavior in the classroom). Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Fakulteten för Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER