Sökning: "heminredning"
Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade ordet heminredning.
1. Uthyrning av möbler och heminredning. En möjliggörande eller hindrande aspekt för konsumentens identitet- och värdeskapande?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
2. Kulturella anpassningar i reklamfilm : En kvalitativ innehållsanalys av Ikeas och Mujis reklamfilmer på den svenska och japanska marknaden
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Ikea och Muji är två multinationella företag vars affärsidéer utgår från att sälja heminredning i en tillgänglig prisklass. Företagande över olika geografiska marknader ställer i sin tur särskilda krav på marknadsföringen, som kräver anpassning till den lokala kulturen i fråga. LÄS MER
3. Tiden går, det unika uppstår: En studie av secondhandföremål och deras roll vid identitetsskapande genom hemmet
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studierSammanfattning : Människor spenderar en stor del av sina liv i hemmet. Hur hemmet ser ut, var det ligger, och hur det används ligger till grund för skapandet av den personliga identiteten. På samma gång formas också hemmet utifrån den boende. LÄS MER
4. De kom, de klickade, de övergav
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statistiska institutionenSammanfattning : This thesis analyses web statistics belonging to a national B2C e-commerce in retail. The purpose of the thesis is to investigate abandoned carts amongst logged in customers with at least one product added in to their cart and at least one visit to the payment page. LÄS MER
5. Svensk hampa : från spill till inredning
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Produktionen av syntetiska textilfibrer har lett till stora konsekvenser för miljön, bland annat i form av utsläpp av mikroplaster samt stora koldioxidutsläpp. Textilbranschen har i och med globaliseringen centrerat produktionen till ett fåtal låglöneländer och avståndet mellan producent och konsument har gjort det svårare för användaren att förstå vilket avtryck en vara lämnar på miljön. LÄS MER