Sökning: "hotell trender"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden hotell trender.

  1. 1. Sociala Medier : en ny marknadsföringskanal

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Marina Gustafsson; Sandra Martinsson; [2012]
    Nyckelord :Sociala Medier turistföretag;

    Sammanfattning : Denna uppsats är skriven på uppdrag av Peter Hellman, Senior Adviser på Hellman & Partners. Uppsatsen avser att visa att med hjälp av sociala medier som marknadsföringsverktyg kan företag interagera med kunden på ett nytt revolutionerande sätt. LÄS MER

  2. 2. Fine dining – Vad innebär det?

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan - Grythytte akademi

    Författare :Frida Andersson; Anna Thellenberg; [2011]
    Nyckelord :Fine dining; Fine dining; Klassifikationer; Trender; Restaurangguider.;

    Sammanfattning : Inledning: Från och med 1950-talet har Sveriges gastronomiska utveckling genomgått en omvälvande utveckling och en matkultur som fått en högre internationell klass har skapats. ”Fine dining” är ett begrepp som används flitigt i beskrivningar av restaurangers utbud och har en internationell klang. LÄS MER

  3. 3. Relationer som konkurrensmedel : Studie om intern marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Christine Sandberg; Sindy Wu; [2007]
    Nyckelord :intern marknadsföring; internmarknadsföring; relationer; service profit chain; kommunikation; relationsmarknadsföring; hotell; fristående hotell;

    Sammanfattning : Hotellmarknaden är under utveckling, nya aktörer kommer in på marknaden, kedjor, fusioner och nya trender skapas. Utvecklingen sker som följd av tjänsters framväxt i samhället, vilket gör att förändringar blir ett absolut. LÄS MER

  4. 4. Marknadsföring av identiska läkemedel : En serveyundersökning på två akut-p-piller tillverkande läkemedelsföretag

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Clara Collin; Petra Lindberg; [2006]
    Nyckelord :Marknadsföring;

    Sammanfattning : Läkemedelsbranschen har under de senaste åren förändrats. Konkurrensen har ökat och det har blivit allt viktigare att utmärka sina läkemedel och dess varumärken för att kunna behålla, hitta nya kunder samt öka sina marknadsdelar. LÄS MER

  5. 5. Finns det svenskt kaffe på hotellet? En studie kring hotellgästers beslutskriterier

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sara Zakariasson; Anjela Ekstrand; Jessica Jönsson; [2006]
    Nyckelord :konsumtionsbeteende; beslutskriterier; servicemötet och relationer; Tourism; Turism; Social Sciences;

    Sammanfattning : Människor har idag fått andra resvanor och reser mer än vad de tidigare gjort. Det är allt viktigare för hotellen att kunna tillfredsställa sina gäster och ha någon relation till hemmet då hotell i många fall, framförallt för affärsresenärer, ersätter hemmet. LÄS MER