Sökning: "konsumtionsbeteende"

Visar resultat 1 - 5 av 60 uppsatser innehållade ordet konsumtionsbeteende.

  1. 1. One need not have been a lion to understand meat consumption : En surveyundersökning om svenskars miljövärderingar och konsumtionsbeteende av kött

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS); Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Anton Joelson; Anders Elgtberg; [2018]
    Nyckelord :Köttkonsumtion; konsumtionsbeteende; miljövärdering; hållbar miljöutveckling; Weber;

    Sammanfattning : Indications show that the Swedish population is getting more aware of the environmental impact high meat consumption has. At the same time, the meat consumption in Sweden is breaking all previous records, and crossing the line for environmental sustainability by far. LÄS MER

  2. 2. Marknadsföring och schysst käk, ett gott mål med hållbar eftersmak : En studie om marknadsföring av hållbarhet, konsumtion och studenters restaurangval

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi; Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Magnus Kallin; Frida Unelid; [2017]
    Nyckelord :Hållbarhet; hållbar marknadsföring; restauranger; konsumtion; marknadsföring av hållbarhet; kännedom; attityd;

    Sammanfattning : Hållbarhet i kontext av konsumtion och företagande är ett aktuellt och väl omdiskuterat ämne inom politiken och den moderna samhällsekonomin i världen. Konsumtionen är central för samhällets tillväxt tillika det som orsakat de sociala, ekologiska och ekonomiska problemen i världen idag. LÄS MER

  3. 3. ”Man kan inte direkt sluta flyga och sluta uppleva världen” - En kvalitativ studie kring attityd-beteendegapet inom resekonsumtion

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för service management och tjänstevetenskap

    Författare :Sebastian Tilmanis; Erica Bengtsson; [2017]
    Nyckelord :attityd-beteendegap; hållbar turism; resebeteende; förändring av konsumtionsbeteende; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats har varit att undersöka och analysera hur attityd-beteendegapet tar sig uttryck inom ungas resekonsumtion samt vilka barriärer som hindrar en överföring av hållbara attityder och hållbart beteende i vardagen. Uppsatsen ger även förslag på förändringar som leder till att dissonansen mellan attityd och beteende i en resekontext minskar. LÄS MER

  4. 4. Omedveten arousal i butiksmiljön : Om arousals påverkan på kunders beteende och upplevelse

    Magister-uppsats, Karlstads universitet; Karlstads universitet

    Författare :Johan Eriksson; Sissel Södermyr; [2017]
    Nyckelord :Arousal; unconscious arousal; servicescape; store environment; consumer behavior; GSR-wristband; eye tracking; electrodermal activity; Arousal; omedveten arousal; servicescape; butiksmiljö; konsumtionsbeteende; GSR-armband; eyetracking; elektrodermal aktivitet;

    Sammanfattning : Titel: Omedveten arousal i butiksmiljön. Nyckelord: Arousal, omedveten arousal, servicescape, butiksmiljö, konsumtionsbeteende, GSR-armband, eyetracking, elektrodermal aktivitet. Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vilka faktorer som framkallar omedveten arousal i en riktig butiksmiljö. LÄS MER

  5. 5. Varför handlar vi (inte) ekologiskt? : En kvantitativ studie om svenska konsumenters konsumtionsbeteende vad gäller livsmedelsprodukter

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Sandra Mansikka; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Det har aldrig funnits så många konsumtionsalternativ som det finns idag, det existerar stora livsmedelskedjor med mängder av alternativ av samma typ av produkt. Enligt statistiska centralbyrån har försäljningen av ekologiska livsmedelsprodukter ökat stadigt i Sverige. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet konsumtionsbeteende.

Din email-adress: