Sökning: "ica ekonomi"
Visar resultat 1 - 5 av 77 uppsatser innehållade orden ica ekonomi.
1. The Impact of e-WOM on Consumer Buying Behavior : Case study in the Food Retail Industry (Sweden): ICA Gruppen
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : .... LÄS MER
2. Ledarskapsstil som främjar engagemang : En fallstudie på ICA DE (DE: distributionsenhet)
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomiSammanfattning : Successful organizations are driven by motivated and engaged coworkers. Organizations need to adapt to a market environment embossed by constant change. LÄS MER
3. E-handel i dagligvaruhandeln : En fallstudie av Ica och Coop
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomiSammanfattning : Dagligvaruhandeln har i många år präglats av stor osäkerhet och okunskap där ansvariga chefer inte har haft full förståelse för följderna som uppkommer genom resultatet av deras beslut. Under våren 2020 utbröt covid-19, en pandemi som skakade om hela världen. LÄS MER
4. How the COVID-19 pandemic affects physical store frontline employees
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomiSammanfattning : The physical store frontline employees are the link between the organization and the customers. During 2020 the COVID-19 pandemic has had different effect on different retail sectors, some have had their worst results while ICA Maxi stores have increased their sales. LÄS MER
5. Marknadsföringsstrategier för att stimulera inköp av miljömärkta produkter : En studie av detaljhandel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Marknadsföringsstrategier för stimulering av inköp av miljömärkta produkter Nivå: C-uppsats, examensarbete inom företagsekonomi Författare: Amina Farah & Zahra Ghafoyryan Handledare: Akmal Hyder & Anna Ljung Examinator: Agneta Sundström Datum: 2021 - januari Syfte: Syftet med studien är att få ökad förståelse för vilka gröna marknadsföringsstrategier livsmedelsbutiker väljer att använda, för att stimulera konsumenter till köp av miljömärkta produkter inom dagligvaruhandeln. Metod: För att kunna besvara studiens syfte har en kvalitativ forskningsmetod valts i form av semistrukturerade intervjuer. LÄS MER