Sökning: "icke traditionell marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden icke traditionell marknadsföring.
1. Personliga åsikter eller marknadsföring? : Om gränsdragningen mellan yttrandefrihet och marknadsföring i sociala medier
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013); Karlstads universitet/Avdelningen för juridikSammanfattning : Internet har inneburit en teknisk revolution, vilket har medfört att användningen av traditionell tv, radio och dagstidningar har minskat medan tiden som läggs ner på massmedier på internet har ökat. Genom denna teknikutveckling har yrket influencer vuxit fram. LÄS MER
2. Words travel fast : A field study of communication in Ethiopia
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The scarce internet access in Ethiopia puts heavy weight on traditional media and people to spread news and information. By testing if the marketing strategy Word of Mouth is applicable on informative content, rather than just brands and products, this thesis explore the motivation to spread news as well as how it is received by a non-internet using group. LÄS MER
3. Marknadsföring på sociala medier : Förhållandet till tryck- och ytrrandefrihet och kontrollen av dold marknadsföring
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Marknadsrätten är som de flesta rättsområden ständigt under utveckling. Med dagens teknikutveckling har nya möjligheter till marknadskommunikation utformats. Näringsidkare idag vänder sig ofta till privatpersoner och deras plattformar på sociala medier för att nå ut med dess marknadsföring. LÄS MER
4. Icke Traditionell eller Traditionell Annonsering? En fråga om att vara premium eller lågpris
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Non-traditional advertising is growing in popularity due to an evolving marketing landscape where it is hard to reach the customers turning their backs to the advertising clutter. Advertising messages are practically everywhere ranging from your bus station all the way to your private cell phone. LÄS MER
5. Kändisen som rabattkupong : En studie om kändisreklam på onlinekanaler
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Kändisen som rabattkupong Författare: Kristine Berglund, Johanna Münter och Kajsa Stävmo Handledare: Leif V Rytting Examinator: Leif Marcusson Kurs: Kandidatuppsats 15hp. Företagsekonomi, Music and Event Management, Linnéuniversitetet, HT 2016 Exekutiv sammanfattning Vi kan idag konstatera att internettillgången har ökat avsevärt nationellt och globalt under det senaste årtiondet. LÄS MER