Sökning: "importance of Information in decision making in business"

Visar resultat 1 - 5 av 76 uppsatser innehållade orden importance of Information in decision making in business.

  1. 1. How macro factors influence decision-making in the fashion industry value chain

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Filippa Johnsson; Roos Kramer; [2023-07-19]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The complexity of the macroenvironment and value chains within the fashion industry has increased the importance of strategic value chain configurations. The global influence and awareness of macro factors has made it more challenging for decision-makers to integrate macro-environmental changes in their strategic decisions. LÄS MER

  2. 2. Showrooming: En växande konsumtionstrend : Värdefaktorer i köpbeslutsprocessen kopplat till showrooming

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Amanda Lindkvist; Agnes Rudander; [2023]
    Nyckelord :Consumption; Showrooming; Omni-channel; Channels; Value; Purchase decision-making process; Konsumtion; Showrooming; Omnikanal; Kanaler; Värde; Köpbeslutsprocessen;

    Sammanfattning : Den tekniska utvecklingen har bidragit till ett ökat antal kanaler mellan företag och konsumenter. Detta möjliggör för konsumenter att fritt röra sig mellan dessa kanaler för att skapa och forma dess köpupplevelse efter önskat behov. LÄS MER

  3. 3. Många medlemmar, få beslutsfattare : En flerfallstudie om beslutsfattande i kooperativ

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Alice Olsson; Ida Hildebrand; [2023]
    Nyckelord :decisions; decision-making; co-operatives; member participation; agency theory; stewardship theory; beslut; beslutsfattande; kooperativ; medlemsdeltagande; agentteorin; förvaltarskapsteorin;

    Sammanfattning : Bakgrund: I Sverige finns det många företag både stora och små som använder sig utav den kooperativa organisationsmodellen. Trots att kooperativa företag är en stor del av näringslivet är kunskapen om dem begränsad. LÄS MER

  4. 4. Using Social Media and Personality Predictions to Anticipate Startup Success

    Master-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistik

    Författare :Daniel Stenson; [2023]
    Nyckelord :Machine Learning; Startup Success Predictions; Founder Personalities; Natural Language Processing; Social Media Analysis; Big 5 Personality Framework; Feed-forward Neural Network; XGBoost.; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : This thesis explores the potential of integrating predicted founder personalities, based on the Big 5 Personality Framework, into Machine Learning (ML) models to enhance the accuracy of early-stage startup success predictions. Leveraging Natural Language Processing (NLP) techniques, we extracted personality insights from founders' tweets, focusing on US startups funded between 2013 and 2015. LÄS MER

  5. 5. EU Taxonomy from the Perspective of Investors

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell miljöteknik

    Författare :Agnes Isaksson; Ismira Hodžić; [2023]
    Nyckelord :EU Taxonomy; Investors; Investment Decisions; Sustainable Investments; Sustainability Reporting; SFDR; CSRD; Asymmetric Information; Legitimacy Theory;

    Sammanfattning : To redirect capital flows towards sustainable investments, the European Union (EU) has implemented the EU Taxonomy, a classification system with definitions for sustainable economic activities. The Taxonomy constitutes a part of the European Green Deal, which is an initiative to transition the EU towards sustainability and competitiveness. LÄS MER