Sökning: "influential individuals"

Visar resultat 21 - 25 av 131 uppsatser innehållade orden influential individuals.

  1. 21. Vem avgör, du eller eWOM? : En kvalitativ studie om hur electronic word of mouth påverkar konsumenters köpbeslut med fokus på onlinebokningar av hotell

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Ikraan Ilmi Awad; Isac Rojas; [2022]
    Nyckelord :Electronic word of mouth; eWOM; hotel bookings; online reviews; purchase decision process; purchase decision; Elektronisk word of mouth; eWOM; hotellbokningar; onlinerecensioner; köpbeslutsprocessen; köpbeslut;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap om eWOM:s inflytande på konsumenters köpbeslut när de bokar ett hotell online samt betydelsen av konsumenternas uppfattning av recensioners trovärdighet. Teori: Studien utgår från teorier om köpbeslutsprocessen, elektronisk word of mouth (eWOM), onlinerecensioner, eWOM på sociala medier och trovärdighet inom eWOM. LÄS MER

  2. 22. Gamification Use Intention : Examining the technology acceptance factors that define gamification use intention

    Master-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Michiel de Kok; Mark Klaiber; [2022]
    Nyckelord :Gamification; Demographics; Perceived Ease of Use; Perceived Enjoyment; Perceived Usefulness; Technology Acceptance Model; Use Intention; Gender; IT literacy; Educational Background; Age;

    Sammanfattning : During the past years, gamification has become an influential trend in technology and the promises are widespread. The definition of gamification is known as the implementation of game elements (leaderboards, badges, points) within a non-game context. LÄS MER

  3. 23. Influencers i marknadsföring : En kvantitativ studie om influencers påverkan på konsumenters köpintention

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Felix Idevall; Alan Naib; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sociala medier har idag en enorm påverkan på konsumenter på grund av digitaliseringens framfart. En bidragande kraft till konsumtion via sociala medier är fenomenet influencers. LÄS MER

  4. 24. Development of artificial neural networks for the prediction of outlying and influential individuals from pharmacokinetic and pharmacodynamic models

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för farmaci

    Författare :Osama Qutishat; [2022]
    Nyckelord :Machine learning; pharmacometrics; Neural networks; pop-pk;

    Sammanfattning : Nonlinear Mixed effect models are often used to describe population pharmacokinetics (PK) and Pharmacodynamics (PD) and play an important part of drug development both from regulatory and industry point of view. However, they can be time consuming and computationally expensive to develop. LÄS MER

  5. 25. Att höja den digitala kompetensen på folkbibliotek : En analys av kurser på den webbaserade lärplattformen Digiteket

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Eleonora Petrarca; Robin Cerny Ros; [2022]
    Nyckelord :Digital competence; Media and information literacy; Digiteket; Public libraries; Multimodality; Didactical design; Social semiotics; Digital kompetens; media- och informationskunnighet; Digiteket; folkbibliotek; didaktisk design; multimodalitet; socialsemiotik;

    Sammanfattning : Introduction: The increasing digitalization of society means that digital competence has acquired a key role for today’s citizens and for their participation in social life and democracy. Public libraries are considered as an important institution that can give access to this competence as well as help citizens improve their media and information literacy, since one of the libraries’ tasks is to promote and protect democracy and access to information. LÄS MER