Sökning: "inkomst föräldrar"
Visar resultat 11 - 15 av 30 uppsatser innehållade orden inkomst föräldrar.
11. "Oh, I had that!" : Kvinnors upplevelser av att drabbas av postpartumdepression
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskapSammanfattning : SAMMANFATTNING Bakgrund: Postpartumdepression (PPD) är en depression som uppkommer omkring fyra veckor efter förlossningen och drabbar cirka 10 - 15 % av kvinnorna. Det finns många olika faktorer som bidrar till att PPD utvecklas som t.ex. LÄS MER
12. Sociala faktorer och föräldrars attityder till karies bland yngre barn : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Introduktion: Av alla barn i världen drabbas 60-90 procent av karies, som är den vanligaste sjukdomen under barndomen mellan åldern två till elva år. Munhygien- och kostvanor är båda faktorer som är kopplade till beteenden och vanor som styrs av sociala faktorer, kunskaper och attityder. LÄS MER
13. Ideellt arbete pågår! : Kunskapsöverföring mellan eventprojekt i mindre idrottsföreningar
Magister-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : Ideellt arbete pågår! Det ideella arbetet har ett stort ekonomiskt värde och arbetet är betydelsefullt för de mindre föreningarnas möjligheter att bedriva en verksamhet. Föreningarna är beroende av att föräldrar engagerar sig i föreningens arbete. Stora delar av de ideella föreningsinsatserna sker genom att anordna olika evenemang. LÄS MER
14. Socioekonomiska faktorers inverkan på barns orala hälsa : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Introduktion: Enligt FN:s barnkonvention ska alla barn ha rätt till god hälsa och rätt till sjukvård, som även innefattar tandvård. Sveriges tandvårdslag beskriver hur tandvården ska ge vård på lika villkor till hela befolkningen samt ansvara för gratis tandvård till och med 19 års ålder. LÄS MER
15. Barnkalas flyttar hemifrån : En studie om företags syn på köpeskalas
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte Vårt syfte är att få en djupare förståelse för vad som motiverar företag som erbjuder köpeskalas och hur dessa företag genom värdefulla kundupplevelser och effektiva arbetsprocesser tillfredsställer både barn och föräldrar samtidigt som verksamheten är lönsam. Med koppling till detta syfte har vi valt att använda följande tre forskningsfrågor: Varför motiveras företag att erbjuda köpeskalas? Hur kan företag erbjuda en köpeskalasupplevelse som gör både barn och föräldrar nöjda? Hur bör företag utforma köpeskalaserbjudandet för att vara lönsamma? Metod Vi har valt att ha en kvalitativ metod då syftet med studien har varit att få en djupare förståelse för köpeskalasbranschen. LÄS MER