Sökning: "integrering av digital teknik"
Visar resultat 16 - 20 av 28 uppsatser innehållade orden integrering av digital teknik.
16. Geocaching som läromedel : Att digitalisera lärandet av orienteringsförmåga
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Läroplanen (Skolverket, 2011b) föreskriver mål och innehåll i undervisning, baserad på förmågor som eleverna ska utveckla. Inom idrott och hälsa är utvecklande av elevers förmåga att orientera sig av central betydelse och utgör ett obligatoriskt moment inom ramen för kunskapsområdet friluftsliv och utevistelse. LÄS MER
17. Blippa dig till en sömlös handel! : En experimentell studie om hur digital teknik i den fysiska butiken höjer butiksupplevelsen
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Det råder en allmän oro rörande den fysiska butikens framtid. Ett paradigmskifte inom detaljhandeln innebär att den fysiska butiken, för att upprätthålla effektiva och lönsamma affärer, inte längre kan förlita sig på historiskt framgångsrika affärsmodeller och praxis. LÄS MER
18. Konceptutveckling av ett resväskehandtag : Låsmekanism för steglös justering av Thules teleskophandtag
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknikSammanfattning : Teleskophandtaget på en resväska är troligen det användaren är i kontakt med mest och kanske även det som berörs först vid val av resväska. Det gör att det har en viktig roll i att förmedla en uppfattning om resväskans kvalitet. LÄS MER
19. F – 3 lärares integrering av IKT
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : Skolan har under en längre period varit en förändrad verksamhet runt om i landet i och med digitaliseringen. Läroplanen från 2011 har blivit reviderad för att skapa ett gemensamt nationellt ansvar att utbilda dagens elever inom digital teknik. LÄS MER
20. Lärares förhållningssätt och integrering av digitala verktyg i matematikundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att få en förståelse för hur verksamma lärare på 1:1 skolor förhåller sig till och integrerar digitala verktyg i matematikundervisningen i årskurs 3-6. Studien utgår från en kvalitativ metod där fem lärare från olika skolor i södra Sverige har intervjuats. LÄS MER