Sökning: "jmg medie- och kommunikationsvetenskap"

Visar resultat 21 - 25 av 90 uppsatser innehållade orden jmg medie- och kommunikationsvetenskap.

  1. 21. Det delade spelandet – om när dataspelet blir till video

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Linn Bleckert; Emilia Håkansson; [2014-08-22]
    Nyckelord :dataspel; delande; deltagarkultur; medieanvändning; mediekonvergens; Pro-Ams; produsage; remediering; spelvideo; spelande;

    Sammanfattning : Titel: Det delade spelandet – om när dataspelet blir till video Författare: Linn Bleckert och Emilia Håkansson Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG), Göteborgs Universitet. LÄS MER

  2. 22. ”Intranätet SIW". En kvantitativ studie av vilken syn medarbetarna på Södra Älvsborgs sjukhus har på intranätet.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Boel Rosbäck; [2014-03-07]
    Nyckelord :Intranät; gallerisidor; sjukhus; vårdpersonal; administrativ personal;

    Sammanfattning : Titel ”Intranätet SIW". En kvantitativ studie av vilken syn medarbetarna på Södra Älvsborgs sjukhus har på intranätet. Författare Boel Rosbäck Kurs Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för Journalistik, medier och kommunikation (JMG), Göteborgs Universitet. LÄS MER

  3. 23. Bloggen i dagens medielandskap -­ En studie om bloggares samarbe-­ ten med externa aktörer

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Lena Andersson; Amanda Grynge; [2014-02-13]
    Nyckelord :Bloggar; bloggosfären; use and gratifications; dramaturgisk perspektiv; public relations; självpresentation; trovärdighet;

    Sammanfattning : Titel: Bloggen i dagens medielandskap -­ En studie om bloggares samarbeten med externa aktörer Författare: Lena Andersson och Amanda Grynge Uppdragsgivare: More PR Kurs: Examensarbete i Medie-­ och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG), Göteborgs Universitet. LÄS MER

  4. 24. I fädrens spår för framtids valsegrar - En kvalitativ studie om valaffischeringens roll i den lokala valkampanjen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Daniel Hermansson; Albin Nordin; [2014-02-13]
    Nyckelord :election posters; politisk mobilisering; politisk kommunikation; politisk professionalisering; medialisering; valkampanj; Valaffischering;

    Sammanfattning : Titel: I fädrens spår för framtids valsegrar - En kvalitativ studie om valaffischeringens roll i den lokala valkampanjen Författare: Daniel Hermansson & Albin Nordin Handledare: Nicklas Håkansson Uppdragsgivare: Göteborgs universitet Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Institution: Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, JMG Sidantal: 47 (inklusive abstract, referenslista och bilagor) Antal ord: 17346 Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur svenska partiers kommunala valledare ser på valaffischens roll i en alltmer professionaliserad och medialiserad politisk kommunikation. Metod: Den kvalitativa samtalsintervjun Material: Studien bygger på sex samtalsintervjuer med valledare i två kommuner. LÄS MER

  5. 25. Skjut inte på Kulturtanten med hagelbössa - hon kommer ändå! En kvalitativ studie om scenkonstverksamheters externa kommunikation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Zara Selander; Isabella Westberg; [2014-02-13]
    Nyckelord :kulturtant; klassisk musik; konsert; opera; teater; relationsmarknadsföring; publik; marknadsföring; scenkonstverksamheter; Göteborg; publikarbete; PR; public relations; kultur; scenkonst; relationsskapande kommunikation; kommunikation;

    Sammanfattning : Titel: Skjut inte på Kulturtanten med hagelbössa - hon kommer ändå! Författare: Zara Selander & Isabella Westberg Uppdragsgivare: Arts & Business Sweden AB Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG), Göteborgs universitet Termin: Höstterminen 2013 Handledare: Orla Vigsö Antal ord: 18 712 (exklusive abstract, executive summary, appendix) Syfte: Undersöka hur verksamheter inom scenkonst i Göteborg arbetar med extern kommunikation för att skapa en relation med sin publik. Samt identifiera och lyfta fram faktorer som kan inverka. LÄS MER