Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 90 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. EN BILD UPPRÖR FLER ÄN TUSEN ORD En kvantitativ studie av satirteckningens roll i svensk dagspress

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :David Högberg; Nils Sjölund; [2017-02-15]
    Nyckelord :satir; satirteckning; karikatyr; yttrandefrihet;

    Sammanfattning : Abstract Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: MK1500, Examenskurs i medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG), Göteborgs Universitet. LÄS MER

  2. 2. WHO WILL WIN THE RACE? A study of coverage of the 2015 U.K. General Election

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Hedvig Algotsson; [2016-09-26]
    Nyckelord :game-framing; Election coverage; framing; semiotic; UK; personalisation; signs; bias; broadsheet; westminster model;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: Examenkurs i Medie-och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG), Göteborgs Universitet Nivå: Grundnivå Termin/år: Vt 2016 Handledare: Nicklas Håkansson Examinator: Jenny Wiik Rapport nr: 673 Syfte: Syftet med denna studie är att ta reda på hur tre brittiska dagstidningar beskrev 2015 års valkampanj och vad det kan tänkas beror på. LÄS MER

  3. 3. Medborgardialog på kommunikationssidan En kvalitativ studie om strategisk kommunikation kring temporära bostäder i Göteborg

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Sandra Stenvall Efraim; [2016-09-08]
    Nyckelord :symmetrisk kommunikation; Medborgardialog; dialog; diskussion; förhandling; offentlighetsprincipen; temporära bostäder; kritisk-pr;

    Sammanfattning : Titel: Medborgardialog på kommunikationssidan – En kvalitativ studie om strategisk kommunikation kring temporära bostäder i Göteborg Författare: Sandra Stenvall Efraim Kurs: Medie- och kommunikationsvetenskap, examensarbete 15 hp, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG), Göteborgs universitet Termin: Vårterminen 2016 Handledare: Gabriella Sandstig Examinator: Orla Vigsö Kursansvarig: Malin Sveningsson Antal ord och sidor: 15 831 ord, 37 sidor Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur Göteborgs Stad planerat för och säger sig arbeta med, samt praktiskt arbetar med, medborgardialog i fallet med de temporära bostäderna. Metod: Kvalitativ studie med informant- och respondentintervju samt kvalitativ textanalys Material: En informantintervju, två kvalitativa respondentintervjuer samt kvalitativ textanalys av de storstädernas huvudsakliga kommunikationsstadgar Huvudresultat: Denna studie har visat att Göteborgs Stad kommunicerar utifrån en asymmetrisk tvåvägskommunikation, där sändaren/kommunen är överordnad mottagaren/medborgarna. LÄS MER

  4. 4. ”DET FINNS INGET ROMANTISKT MED EN PDF” En kvalitativ studie av svenska studenters attityder och inställningar till kurslitteratur i e-boksformat.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Elina Hellmark; Cecilia Jonsson; [2016-02-11]
    Nyckelord :e-bok; studenter; kurslitteratur; inställning; attityd; socialisation; meningsskapande; kognitiva processer; affektiva processer;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hp Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, JMG, Göteborgs universitet. LÄS MER

  5. 5. Att umgås med reklam – en kvalitativ studie om reklam i sociala medier ur ett offentlighetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Wilhelm Golinski; Matilda Wåger; [2015-08-13]
    Nyckelord :sociala medier; reklam; kommersiella budskap; offentlighetsteorier; privat sfär; offentlig sfär; cultural studies; uses and gratifications;

    Sammanfattning : Titel: Att umgås med reklam – en kvalitativ studie om reklam i sociala medier ur ett offentlighetsperspektiv Författare: Wilhelm Golinski & Matilda Wåger Uppdragsgivare: Marie Grusell, Göteborgs universitet (JMG) Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG), Göteborgs Universitet. LÄS MER