Sökning: "konsert"
Visar resultat 1 - 5 av 142 uppsatser innehållade ordet konsert.
1. Klassisk musik för en ny publik : Ungdomstilltalande verktyg i konstmusikkonsertreklam
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : Det är allmänt erkänt av forskare att klassisk musik förefaller förlora sin popularitet bland ungdomar, åtminstone i dess traditionella framförandeformer. Emellertid har det visats i undersökningar att vissa förändringar i utformning kan göra konstmusikkonserter mer intressanta för en yngre publik. LÄS MER
2. Med idretten som læremester. En undersøkelse i treningsmodellers bruksområder under planlegging og gjennomføring av egenøving
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musikSammanfattning : På musikkakademier verden over arbeider studenter daglig sine solokonserter og orkesterutdrag, med mål å leve av sin lidenskap. Med samme type målsetning står idrettsutøvere opp hver morgen for å gå til sine respektive idrettsarenaer og starte dagens trening. Forskjellige fagfelt til tross er likheten på mange måter slående. LÄS MER
3. Musikutbildningens påverkan på musiklyssnande En studie om hur åhörarens musikutbildning påverkar lyssnandet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Konstnärliga fakulteten i MalmöSammanfattning : I samband med två konserttillfällen undersöks om högre musikutbildningar gör skillnad för individens lyssnande och ifall det påverkar hur vi lyssnar på och värderar olika typer av musik och genrer. Musikutbildningens påverkan på musiklyssnande undersöks. Målgrupperna på de två konserterna var medvetet olika. LÄS MER
4. Det visuella framträdandet : En undersökning av den visuella betydelsen på konserter
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Denna studie fördjupar sig inom visuella aspekter under konsert. Vad anser publiken vara den viktigaste aspekten? Vad anser artisten vara den viktigaste aspekten? Hur och vad skiljer deras åsikter åt? Sju stycken kategorier har samlats som jag anser vara de mest uppenbara. LÄS MER
5. Att välja rätt färg inom digital marknadsföring : Hur upplever människor en bild beroende på dess färgsättning?
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : Detta examensarbete undersöker vilken betydelse färgval har utifrån skapade reklaminslag, anpassat för Instagram. Vi utgår från några grundläggande begrepp om visuell färguppfattning som har sitt ursprung i färgteori, färgpsykologi, färgsystem och färguppfattning. LÄS MER